SCANDALUL FIAT - Dieselgate 2 sau `Să moară şi capra vecinului` în variantă occidentală

Orgolioși din fire, italienii resping solicitarea nemților de a verifica mai atent mașinile Fiat Chrysler.

Mai exact, italienii au fost acuzați că nu ar respecta normele europene de poluare și că ar fi folosit în sensul acesta un software ce încalcă standardele referitoare la emisiile motoarelor diesel. Producătorul auto era deja investigat pentru practicile sale de vânzări.

Ministrul Transporturilor Alexander Dobrindt pretinde transparență din partea italienilor în ceea ce privește presupusele încălcări ale standardelor de mediu și a cerut Comisiei Europene să garanteze retragerea următoarelor modele: Fiat 500, Fiat Doblò şi Jeep-Renegade.
Reacția Ministrului Transporturilor Graziano Delrio a fost următoarea: "Cererea Germaniei este total inadmisibilă" și mai târziu a scris pe Twitter: "Nu se dau ordine unei țări suverane precum Italia".


Pe 12 ianuarie Agenţia americană pentru Protecţia Mediului a anunţat că a fost descoperit un software ilegal pe 104.000 de vehicule Jeep Grand Cherokee și Ram 1500 ce permite depăşirea normelor legale referitoare la emisii. Ca și cum ar face situația mai roz, Nencini, secretar de stat la Ministerul italian al Transporturilor, a precizat că niciunul dintre cele două modele din SUA nu este comercializat în Italia.

Problema Fiat Chrysler vine după cazul Dieselgate, Volkswagen instalând softuri ilegale pe 11 milioane de vehicule la nivel global, dintre care peste 500.000 în Statele Unite, pentru a reduce emisiile în timpul testelor. Softul folosit de VW a fost descoperit de autorităţile americane, iar Volkswagen a recunoscut faptele în septembrie 2015. Ce are în comun FCA cu Volkswagen? Fiat Chrysler a apelat la serviciile aceleiaşi companii germane Robert Bosch, investigată la rândul ei pentru livrarea de software grupului VW.

Din punct de vedere legal, Italia este responsabilă de testarea automobilelor Fiat, pentru că operaţiunile regionale ale companiei se află în Italia dar KBA (autoritatea germană de reglementare a sectorului auto) a cercetat independent mai multe modele de Fiat şi este de părere că dispozitivele sunt ilegale.

Delrio a mai declarat : "Am acceptat constituirea unei Comisii de mediere la Bruxelles deoarece nu avem nimic de ascuns. Testele făcute de noi arată că nu există dispozitive ilegale sau vreun comportament anormal. Atitudinea Germaniei este împotriva regulilor pe care le-am stabilit, și anume responsabilitatea fiecărei națiuni față de proprii producători. Noi nu am cerut nici o investigație suplimentară la Volkswagen, am avut încredere în ei, și corect ar fi ca acest comportament să fie reciproc. Vom prezenta la Bruxelles rezultatele testelor noastre și acolo vom compara datele noastre cu cele ale tuturor producătorilor. Italia are o poziție complet transparentă".

Vezi toata lista

Comentarii