Brexit :: Adio, dar rămân cu voi!?

Industria auto din Marea Britanie depinde de accesul gratuit pe piața din Europa, avertizează președintele organizației Retail Motor Industry

Este Brexit o soluție bună sau rea? Cine va avea mai mult de suferit? UK sau UE? Sau, nimeni nu va fi afectat!?

În situația actuală, toate ramurile economice, inclusiv industria auto, vor fi afectate de Brexit. De exemplu, acum câteva luni, Harald Krueger, șeful BMW, evidenția condițiile continuării producției modelelor Mini în Marea Britanie, "Sperăm [că] nu se vor ridica noi bariere în calea comerțului privind libera circulație a forței de muncă."

Cert este că industria automobilelor din Regat este în pericol fără asigurarea accesului în Uniunea Europeană fără taxe, după cum avertizează Peter Johnson, președintele Retail Motor Industry Federation (RMI).


Deși diferența nu a fost considerabilă, și mulți dintre cei 51,9% încă se întreabă ce au votat la Brexit, premierul Theresa May și-a pus semnătura pe documentul oficial de retragere a Marii Britanii din UE.  Din poziția de membru foarte important al Uniunii, May a putut face un apel pentru un parteneriat “profund” între UK și UE. Cu alte cuvinte, “ieșim, dar vom face tot posibilul să facem în continuare regulile în Uniune”. 
Să vedem aspectele pozitive ale Brexit-ului!  Personal, nu cred că există, și dacă stau să mă gândesc, deși se cred superiori, nu există mare diferență între britanici și românașii care sunt influențați de câteva trusturi media și de politicieni populiști. Aspectele negative sunt însă numeroase, politice, economice, juridice… numai dacă ne gândim că Anglia și Țara Galilor au votat pentru ieșirea din UE, în timp ce Scoția și Irlanda de Nord pentru rămânerea în Uniune.
 


În aceeași notă de superioritate, dar totuși realitate târzie, Peter Johnson subliniază implicațiile Brexit-ului asupra industriei auto britanice “Sectorul auto din Marea Britanie este un lider global, iar viitorul si succesul industriei ar putea fi compromise dacă nu este garantat un acord comercial pentru accesul fără tarife pe Piața unică europeană. Acum este esențial ca Guvernul să se angajeze să stabilească o poziție clară de negociere pentru a asigura succesul industriei în viitor".
Johnson a adăugat: "Este vital ca guvernul să încurajeze investițiile pentru ca industria auto cu amănuntul să progreseze și să se dezvolte într-un mediu stabil", conform autocar.co.uk.
Brexit-ul și “mediul stabil” sunt în contradicție deplină și, este și mai surprinzător de ce aspectele și implicațiile negative asupra tuturor domeniilor și în special a ramurilor economice importante cum este și industria auto, nu au fost evidențiate, analizate sau … nu au avut impactul scontat asupra votanților.
Aceeași Theresa May spunea “vrem să garantăm drepturile cetățenilor europeni care locuiesc deja în Marea Britanie”, dar, foarte multe locuri de muncă rămân sub semnul întrebării în condițiile în care mulți constructori și-au făcut planuri de rezervă pentru mutarea producțiilor în alte țări. În plus, vânzările de mașini din Marea Britanie au scăzut în septembrie pentru prima dată în ultimii șase ani, liderii industriei acuzând incertitudinile politice și economice.
 

Vezi toata lista

Comentarii