BMW - 100 de ani de pasiune!

Unul dintre cei mai importanți productori auto din lume și-a aniversat centenarul săptămâna aceasta

Miercuri 16:33, vreme ploioasă de martie. Stau în mașină în parcare cu ochii în niște analize medicale,  când sună telefonul: 
- Salut, tocmai a fost aniversarea a 100 de ani a BMW, crezi că poți să scrii câteva rânduri despre asta, oricum ție îți e mai ușor că doar ești fan și ști oarecum mai mult decât alții?
- Păi nu scriu eu?! (iar m-am aruncat cu capul înainte dar am apucat să-i promit omului și nu pot să-l las cu ochii în soare).
Miercuri 17:48, ce naiba să scriu despre BMW? Marca asta îmi amestecă visele de vreo 22 de ani, de vreo doi îmi mănâncă și banii și nervii și pe deasupra mai sunt și asociat cu toți cocalarii, că doar de, e marcă ce prinde la public. Ce să scriu în 30 de rânduri despre ce au făcut oamenii ăia în 100 de ani? Să scriu despre Max Friz, emblematicul inginer al mărcii căruia i se datorează o bună parte din prestanța mărcii bavareze? Nu, ar fi prea plictisitor și particular. În plus, sunt 100 de ani, nu e singurul element emblematic al BMW. Să scriu de BMW Isetta? Ce naiba e aia ar zice unii? Și în plus nici nu e creație proprie BMW, e un patent cumpărat, unde mai pui că seamănă izbitor de mult cu vechiul frigider Fram al bunicii dar vopsit în două culori. Să scriu despre BMW ART? Nu, aici e ceva abstract și nu cred că ar interesa pe mulți, e mai de nișă. Să scriu de divizia M? Prea comun, au curs râuri de cerneală despre M. Dar stai, staaai că știu.. Urmăream fix pe 7 martie un filmuleț în care compania concurentă Mercedes-Benz mulțumea BMW pentru 100 de ani de concurență. Filmul ăsta mie unul mi se pare genial. Atunci când rivalii te respectă chiar reprezinți ceva.


De pe marginea prăpastiei, la colosul de azi
Puțini știu însă că la sfârșitul anilor 50 colosul de azi pe care îl numim BMW, pe  fondul vânzărilor tot mai scăzute, amenințat de iminența falimentului, a fost la câteva ore să fie achiziționat de compania concurenta Daimler-Benz (Mercedes-Benz). Mutarea nu s-a concretizat însă datorită protestelor susținute ale sindicatelor companiei în urma cărora familia Quandt, cea care conducea compania atunci, ca și acum, a luat decizia unei infuzii de capital. După acest eveniment neplăcut din istorie, BMW a produs modelul 700 care a resuscitat practic marca bavareză, acesta reușind să câștige numeroase premii în competițile motosport ale vremii! Un alt fapt interesant legat de BMW 700 este că alături de Isetta și de două modele miltare, 700 nu are celebrele grile față în formă de rinichi emblematice pentru producătorul neamț.
În 2016  BMW înseamnă alături de marca proprie și MINI și Rolls-Royce, un aspect interesant reprezentând și achiziția de către grupul bavarez a producătorului britanic de automobile de lux.
Puțini dintre fanii mărcii știu că în 1998 BMW ducea o luptă cu rivalii de la Volkswagen pentru achiziționarea producătorului britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motors care reprezenta mărcile Bentley și Rolls-Royce. Licitația s-a oprit la suma de 700 de milioane de mărci, concernul britanic fiind achiziționat de compania Volkswagen. Dar, surpriză! În urma unor tertipuri financiare, BMW reușeste să cumpere pentru numai 70 de milioane de mărci drepturile de folosință a numelui Rolls-Royce, și, după alți câțiva ani și dreptul de folosire a grilei masive, reprezentativă pentru modelul britanic și drepturi depline asupra statuetei Spirit Of Ecstasy, simbolul oricărui Rolls! Compania britanică s-a divizat astfel în două, Bentley Motors aparținând Volkswagen și Rolls-Royce aparținând BMW. În urma acestei tranzacții, BMW deținea marca, numele și semnele dinstinctive ale Rolls-Royce, însă nu și fabrica propriu-zisă, compania germană fiind nevoită să producă de la zero modelul Phantom într-o fabrică nou-nouță, construită de la zero la aproximativ 100 de km de Londra, cu muncitori din zonă calificați în industria producerii de yacht-uri de lux.
Cu momente de glorie sau de decădere, BMW continuă să nască pasiuni în oamenii de pe toate continentele făcând din sloganul „plăcerea de a conduce” un standard al industriei auto. Fie că vorbim de BMW Dixi, primul model auto BMW sau de futuristul BMW i8, marca asta ți se întipărește pe suflet pentru totdeauna reușind în cele din urmă să fie THE ULTIMATE DRIVING MACHINE!
Miercuri ora 23:59, am trimis mailul cu articolul apoi m-am culcat, dar povestea continua ... cu Vision Next.

 

Sursa foto: bmwgroup.com

 

40 years bmw 3 serie
50 years of bmw new
Laffite 1979
avion motor bmw
bmw 1500 11 2010
bmw 501 12 2012
bmw 8 series 12 2012
bmw begins automotiv
bmw isetta 12 2012
crossing the finish
moto
production bmw r 32
the story of bmw gro
williamsf1 bmw fw 22
Vezi toata lista

Comentarii