Reguli de condus pe perioada caniculei

Specialiștii fac recomandări pentru cei care se află la volan în această perioadă cu temperaturi extreme

Conform specialiștilor, întreaga Europă traversează cel mai prelungit val de căldură din ultimii 40 de ani. Toată lumea este la curent cu avertizările legate de deplasarea în aceste condiții, însă nu la fel de mulți știu că sunt unele reguli care se aplică și șoferilor care se află la volan în aceste zile toride. „Atunci când în interiorul mașinii sunt 35 de grade Celsius, timpul de reacție al șoferului este cu 20 la sută mai scăzut decât atunci când în mașină sunt 25 de grade. Acest risc este echivalent cu a conduce un autovehicul cu o alcoolemie de 0.5 grame pe litru”, avertizează Angel Suarez, inginer la Centrul Tehnic Seat. De asemenea, pe cât posibil, oamenii ar trebui să-și planifice călătoriile astfel încât să evite orele amiezii, cele mai călduroase, iar pe parcursul deplasării să ia o pauză la cel mult două ore. 

„Hidratați” mașina
 
Specialiștii mai spun că, la fel ca în cazul oamenilor, care trebuie să bea cel puțin 2 litri de apă pe zi și mașina are nevoie de o „hidratare” corespunzătoare. Asta înseamnă verificarea constantă a nivelului uleiului și a lichidului de răcire și completarea acestora în caz de nevoie. De asemenea, la fel de importantă este și verificarea presiunii cauciucurilor, având în vedere faptul că din cauza caniculei se pot produce explozii în cazul în care presiunea din pneuri este prea mică. 
 
Nu folosiți AC-ul la putere maximă
 
Una dintre cele mai răspândite greșeli pe care șoferii o fac în perioada caniculară, atunci când folosesc aerul condiționat, este aceea că nu ventilează mai întâi în mod corect mașina. “Dacă deschidem geamurile pentru 30 de secunde înainte să pornim aerul condiționat, valul inițial de căldură se va disipa de la sine”, mai este de părere Suarez. Acesta mai recomandă și setarea aerului condiționat în modul „automat”, pentru ca aerul rece să fie distribuit uniform în habitaclu și să nu se seteze o temperatură mai mică de 21 de grade, pentru ca șocul termic inițial suferit de pasageri atunci când părăsesc mașina să nu fie prea mare și de asemenea pentru un consum de carburant mai mic.
Vezi toata lista

Comentarii