'Undă verde' pentru contractarea unui studiu de fezabilitate pentru introducerea metroului în Timisoara

Construcţia unei magistrale de metrou în Timişoara, cel mai mare oraş din vestul ţării, ar putea începe în 2015 şi ar urma să lege centrul oraşului de aeroport, conform autorităţilor locale.

Primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că a dat "undă verde" pentru contractarea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unui metrou la Timişoara, cu fonduri speciale, costurile urmând să se ridice la circa două miliarde de euro, iar lucrările ar dura aproximativ zece ani.

Potrivit primarului, actualele linii de tren ale CFR care traversează Timisoara ar urma să treacă prin subteran şi tot pe aici ar urma să circule şi un metrou pentru transportul în comun al timişorenilor iar deasupra să se amenajeze un bulevard.

"Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate pentru metrou. Deci nu e un proiect uitat. Problema este aceea a asigurării fondurilor. Evident că nici nu se pune problema să ne apucăm să facem aşa ceva pe venituri proprii de la bugetul local, nici pe fondurile europene obişnuite nu putem să îl facem, dar nu exclud accesarea unor fonduri speciale, care există şi ele. Dar pentru aceasta este nevoie de studiu de fezabilitate. Atunci putem vedea şi preţuri estimate, putem vedea şi alte aspecte, pentru că numai specialiştii care se ocupă de elaborarea unui studiu le pot evidenţia. Eu, când am lansat această idee, am făcut-o după ce am stat de vorbă cu specialişti din Barcelona", a afirmat Robu.

Urmând ca proiectul să fie realizat în parteneriat cu CFR, edilul a precizat că în luna decembrie a transmis o înştiinţare către CFR pentru a anunţa compania despre intenţiile sale.

"După ce am văzut a doua oară mulţimea de estacade din Dubai pot să spun că estacadele nu se potrivesc deloc în Timişoara, doar dacă ai clădiri de 70 de etaje. (…) Ar fi mare păcat să se irosească acel teren care ar putea servi realizării unui bulevard ultramodern de opt kilometri lungime, în imediata apropiere a centrului istoric. Timişoara ar avea o şansă rarisimă, unică, să fie un oraş cu un centru istoric bine conservat. Trebuie să înţelegem că un astfel de obiectiv costă mult şi nu se poate face de azi pe mâine. Acum se pregătesc specificaţiile, nu este contractat încă studiul de fezabilitate", a adăugat primarul.

În urmă cu aproximativ un an, Nicolae Robu anunţa că doreşte introducerea liniilor de cale ferată care traversează Timişoara în subteran şi realizarea unui bulevard deasupra. Tot atunci, primarul spunea că proiectul este prevăzut în Planul Urbanistic General al municipiului.

 

Sursa: Mediafax

Vezi toata lista

Comentarii