
BMW a prezentat astăzi oficial generația 2016 a lui Seria 7, vârful de gamă al constructorului german. După o lungă așteptare, presărată cu zvonuri, dezvăluiri și fotografii spion, noul Seria 7 s-a arătat în fața lumii cu noua sa înfățișare, una nu foarte diferită de cea a precedentei versiuni. Design-ul noului BMW Seria 7 poate fi numit mai mult o evoluție decât o revoluție în ceea ce privește aspectul, asta poate spre dezamăgirea unora dintre fanii BMW. Totuși, noul model este extrem de spectaculos când vine vorba de tehnologie și inovație. Noul BMW Seria 7 vine cu un pachet bogat de inovaţii precum utilizarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura caroseriei, motoarele din noua generaţie cu cele mai noi tehnologii BMW Group, sistemul hybrid plug-in pentru noul BMW 740e, sistemul de şasiu activ Executive Drive Pro (cu reglaje proactive ale trenului de rulare pe baza informaţiilor oferite de o cameră video cu vedere steroscopică şi de sistemul de navigaţie), butonul Driving Experience Control cu mod ADAPTIVE (alături de setăriile Sport, Comfort şi EcoPro) sau farurile BMW cu laser.
Control prin gesturi, aer parfumat, scaune cu ventilare activă și funcție de masaj
Interiorul nu diferă nici el foarte mult față de precedenta versiune, dar este înțesat de inovații tehnologice, luxul fiind cuvântul cheie. Surpriza noului Seria 7 este monitorul sistemului de operare iDrive care vine în premieră sub forma unui Touch Display. Sistemul de control clasic, cu controller rotativ, butoane rapide şi butoane favorite este şi acesta disponibil pentru a putea asigura operarea sistemului într-un mod care nu distrage atenţia de la condus. O altă premieră a sistemului iDrive este controlului BMW prin gesturi. Mişcări mâinii înregistrate de un senzor 3D amplasat în plafon, în zona oglinzii, şi oferă o modalitate extrem de intuitivă şi uşoară de operare a funcţiilor de infotainment. Gesturile pot fi utilizate pentru o serie de funcţii, inclusiv ajustarea volumului audio şi pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice. De asemenea există opţiunea de a utiliza anumite gesturi pentru funcţii alese individual. O altă noutate este suportul de smartphone integrat în consola centrală, care permite încărcarea prin inducţie, wireless, a telefonului mobil - pentru prima dată într-un automobil.
Dotările interioare sunt și ele demne de un automobil din segmentul luxury. Modelele BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld şi BMW 730Ld xDrive pot fi comandate cu dotarea Executive Lounge. Acest pachet include aer condiţionat automat cu control pe patru zone, scaune de confort - reglabile electric şi cu funcţie de masaj - în spate şi ventilare activă a scaunelor pentru toate locurile, dar şi scaune opţionale Executive Lounge (permite glisarea scaunului pasagerului faţă pentru a crea mai mult loc pentru locul spate), consolă spate Executive Lounge şi experienţă entertainment pentru locurile din spate cu Touch Command BMW. Opţiunea de scaune Executive Lounge sporeşte confortul în spatele scaunelor din faţă prin culisarea acestora înainte cu încă 90 de milimetri - totodată, scaunul faţă al pasagerului are suport integrat pentru picioare în spătar. Pasagerul din spate poate adopta o poziţie extrem de relaxantă datorită spătarului care se poate înclina la un unghi mare, până aproape de o poziţie orizontală.
Consola spate Executive Lounge dispune de o masă pliabilă, suporturi suplimentare pentru pahare şi sistem Touch Command. Acesta este o tabletă de 17.8 centimetri care permite utilizatorului să controleze funcţiile de infotainment şi confort disponibile în partea din spate a habitaclului noului BMW Seria 7 şi poate fi utilizat pentru redarea fişierelor audio şi video externe, ca o consolă de jocuri sau pentru navigare pe internet.
O altă funcție care asigură pasagerilor călătorii de neuitat este opţiunea de lumini Ambient, care include acum Covorul de lumini Welcome, care oferă o iluminare atractivă a zonei din jurul uşilor. O altă particularitate unică este pachetul Ambient pentru versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7, care inundă compartimentul spate într-o lumină ambientală provenită din sursele de lumină dispuse vertical în montanţii B. Versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7 va fi disponibilă şi cu acoperiş de sticlă Sky Lounge Panorama, care de asemenea este o dotare unicat în segmentul sedanurilor de lux. Lumina emisă de modulele LED montate pe lateral este distribuită uniform pe suprafaţa de sticlă, unde luminează un model imprimat care creează imaginea unui cer înstelat. Pentru acest efect se folosesc în total 15000 LED-uri. O altă opţiune ce poate fi comandată pentru accentuarea stării de bine la bordul automobilului este pachetul Ambient Air, care ionizează şi parfumează aerul. În prezent este disponibilă o selecţie de opt arome. Sunetul este asigurat de un sistem surround Bowers & Wilkins Diamond de 1400 W, care a fost reglat special pentru interiorul noului BMW Seria 7.
Motorizări noi
Noul BMW Seria 7 este disponibil cu o versiune actualizată a motorului V8 benzină şi cu versiuni cu şase cilindri dispuşi în linie benzină şi diesel, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group. Toate motoarele sunt combinate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, şi aceasta fiind o dezvoltare nouă. Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive poate fi comandat ca opţiune.
În noua gamă Seria 7 își face loc și modelul 740e, un hibrid plug-in propulsat de un motor pe benzină cu patru cilindri, şi de un electromotor, care împreună generează o putere totală a sistemului 326 cai putere. BMW 740e înregistrează un consum mediu mixt de 2,1 l/100 km și are o autonomie de 40 de km în modul full-electric.
Sisteme de siguranță și asistență ale șoferului
Așa cum era de așteptat, noul Seria 7 vine cu o sumedenie de sisteme de siguranță și asistență a șofeului. Funcţiile de asistare a controlului direcţiei şi al benzii, de asistare a schimbării benzii cu protecţie activă în caz de coliziune din lateral, de prevenire a coliziunilor din spate şi de avertizare la trafic transversal au fost adăugate în sistemul Driving Assistant Plus. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj) - care acum implică un condus semiautomat - poate fi utilizat în premieră şi în afara autostrăzilor, pe orice trip de drum. Iar sistemul Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go poate prelua restricţiile de viteză detectate de funcţia Speed Limit Info, una din multele premiere mondiale tehnologice pe care le oferă noul model. La fel, o noutate absolută este şi noua generaţie a sistemului Surround View cu vizualizare 3D. Acest mod simulează o vedere cu camere amplasate în exterior, în jurul automobilului, pentru o mai bună orientare la parcare.
Premieră mondială: parcare autonomă
Noul BMW Seria 7 este primul automobil de serie din lume pe care clienţii îl pot manevra în şi din spaţiul de parcare sau garaj fără să se afle cineva la volan. Prin utilizarea BMW Display Key, conducătorul poate comanda automobilului să parcheze sau să iasă din parcare sau garaj complet automat. Este posibilă doar manevra de acces pe locul de parcare, cu faţa, atunci când automobilul este plasat la mai puţin de 1,5 lungimi de maşină de locul de parcare. De asemenea tot automat automobilul poate părăsi locul de parcare cu spatele, comandat din cheie.
Producția începe pe 1 iulie
Producția noului BMW Seria 7 va începe pe 1 iulie, la fabrica Dingolfing din Germania, aceeași în care s-a produs vârful de gamă al BMW încă din 1977, odată cu prima generație a modelului. Pe parcursul celor cinci generații precedente, BMW a produs peste 1.6 milioane de unități Seria 7. Grație diferitelor motoare, culori sau specificații speciale oferite, în total 1.070 de variante diferite, aproape niciun nou BMW Seria 7 nu va fi identic cu altul.
Variante de model:
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): motor V8 pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP între 5.500 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 1.800 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4,4 secunde (4,5 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3 l/100 km), emisii CO2*: 194-189 g/km (197-192 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 740i (BMW 740Li): motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 2.998 cmc, putere: 240 kW/326 CP între 5.500 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.380 şi 5.000 rpm. Acceleraţie (0–100 km/h): 5,5 secunde (5,6 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6 l/100 km), emisii CO2*: 164-154 g/km (164-154 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 730d (BMW 730Ld): motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (supraalimentare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 195 kW/265 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,1 secunde (6,2 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6 l/100 km), emisii CO2*: 129-119 g/km (132-122 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (supraalimentare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 195 kW/265 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,8 secunde (5,9 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 5,2-4,8 l/100 km (5,2-4,8 l/100 k), emisii CO2*: 137-127 g/km (137–127 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 1.997 cmc, putere: 190 kW/258 CP între 5.000 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.250 şi 4.800 rpm. Tehnologie BMW eDrive cu electromotor sincron, putere: 70 kW/95 CP, cuplu: 250 Nm, acumulator litiu-ion de înaltă tensiune. Putere totală a sistemului: 240 kW/326 CP. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,6 secunde (BMW 740Le: 5,7 secunde, BMW 740Le xDrive: 5,5 secunde), viteză maximă: >240 km/h, viteză maximă în regim electric: 120 km/h (limitată electronic); autonomie în regim electric**: 40 km (BMW 740Le: 40 km, BMW 740Le xDrive: 37 km). Consum mediu mixt de combustibil**: 2,1 l/100 km (BMW 740Le: 2,1 l/100 km, BMW 740Le xDrive: 2,3 l/100 km), 12,5 kWh/100 km (BMW 740Le: 12,5 kWh/100 km, BMW 740Le xDrive: 13,0 kWh/100 km), emisii CO2**: 49 g/km (BMW 740Le: 49 g/km, BMW 740Le xDrive: 53 g/km), standard emisii: EU6.
România pe Roți a transmis live evenimentul de lansare a noului BMW Seria 7
Sursa: BMW