Dacia, succes mondial în 2013

Marca românească a vândut la nivel global 429.540 de unităţi, record absolut în istoria mărcii

Împrospătarea totală a gamei Dacia a avut efectul scontat, iar producătorul autohton a atins un nou record absolut de vânzări. 2013 a fost un an excepţional pentru Dacia, vânzările ajungând la 429.540 de vehicule, în creştere de 19,3 la sută faţă de anul anterior, când fusese atins precedentul record comercial al mărcii. Această performanţă intervine în contextul în care principalele pieţe auto unde Dacia este prezentă au cunoscut scăderi ale cererii pentru vehicule noi (-1,7% în Europa, -3% în regiunea Eurasia).

Vânzări în creştere în România

Pe o piaţă românească în prăbuşire liberă, aflată la cel mai scăzut nivel de la începutul anilor 2000, Dacia a reuşit să-şi sporească cu 12,4 la sută volumul vânzărilor, până la 24.890 de unităţi. Marca Dacia a încheiat anul cu o cotă de 31,6 la sută din vânzările totale de vehicule noi. România este ţara în care Dacia deţine cea mai mare cotă de piaţă din lume. Creşterea se datorează în primul rând clienţilor persoane juridice, care reprezintă 77 la sută din totalul clienţilor.
Cel mai vândut model Dacia în România rămâne Logan berlină, cu peste 10.000 de unităţi, adică aproape 40 la sută din totalul vânzărilor mărcii. Pe următoarele două locuri în topul vânzărilor în România se situează Sandero, cu 4.707 unităţi şi Duster, cu 4.647 vehicule vândute.

Record absolut pe pieţele externe

Adevăratul succes al Dacia se vede însă pe pieţele externe, acolo unde în 2013 producătorul autohton a stabilit un nou record, cu peste 404.000 de unităţi comercializate.
În condiţiile unei pieţe europene în regres cu 1,7 la sută faţă de 2012, marca românească şi-a continuat ascensiunea, livrările crescând cu 25,9 la sută. În total, peste 290.000 de vehicule Dacia au fost înmatriculate în 2013 pe pieţele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 2,11 la sută. De la lansarea mărcii pe piaţa europeană, în vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienţi au ales un model Dacia.

Francezii şi nemţii, cei mai fideli clienţi

Cei mai fideli clienţi din afara României ai Dacia rămân în continuare francezii, cu aproape 94.000 de unităţi cumpărate, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 4,3 la sută. Dacia ocupă, de altfel, locul cinci pe piaţă, iar modelul Sandero se situează pe locul trei în topul vânzărilor din această ţară către persoane fizice. Germania ocupă a doua treaptă a clasamentului, cu peste 47.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,5 la sută. Algeria, Turcia, Spania şi Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unităţi. În Spania, care a cunoscut o creştere de 80 la sută a vânzărilor Dacia, Sandero figurează pe primul loc în topul modelelor cele mai vândute către persoane fizice.
În Marea Britanie, unde livrările au început în 2013 cu o gamă limitată la două modele (Duster şi Sandero), Dacia a reuşit să comercializeze peste 17.000 de vehicule, ceea ce plasează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul ţărilor de destinaţie a mărcii.

 

Sursa: Dacia

 

Vezi toata lista

Comentarii