Noul BMW M6 Coupe Competition Edition a fost prezentat de BMW M GmbH la cea de-a 66-a ediţie a Salonului Internaţional Auto de la Frankfurt (IAA), iar modelul ridică nivelul de personalizare al coupe-ului de înaltă performanţă la noi maxime. Exclusivistul Competition Edition se evidenţiază prin gradul deosebit de personalizare datorită culorilor speciale ale caroseriei, componentelor realizate din fibră de carbon, tipurilor de piele fină cu cusături contrastante bine alese şi o gamă de detalii neobişnuite. Competition Edition este disponibil exclusiv pentru BMW M6 Coupé, cu un pachet Competition perfecţionat. Astfel, motorul V8 pe benzină, de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo dezvoltă o putere maximă de 600 de cai putere şi un cuplu maxim de 700 Nm - cu pachetul opţional M Driver. BMW M6 Coupe atinge o viteză maximă de 305 km/h.
Două culori disponibile
Modelul Edition dispune de două culori pentru exterior: Alpine White şi Austin Yellow metalizat. Pentru Alpine White, BMW M6 Coupe Competition Edition este echipat cu benzi decorative pentru caroserie în culorile tradiţionale BMW M, aşa cum va avea şi noua versiune de competiţii BMW M6 GT3. Indiferent de culoarea caroseriei, contrastul este asigurat de jantele M din aliaj uşor, de 20 de inch şi de culoare negru mat, cu design double-spoke 343 M şi echipate cu anvelope mixte. Alături de grila BMW a radiatorului, mânerele uşilor şi branhiile laterale în crom negru şi capacele retrovizoarelor din fibră de carbon, jantele accentuează prezenţa sportivă şi puternică a automobilului. Spoilerul spate M din fibră de carbon, în combinaţie cu difuzorul spate - realizat din acelaşi material, contribuie la optimizarea fluxului de aer.
În interior, tapiţeria BMW Individual integrală cu piele fină Merino - de culoare neagră - cu cusături contrastante - disponibilă în nuanţă Opal White pentru vopseaua Alpine White şi în Yellow pentru caroseria Austin Yellow metalizat - evidenţiază ambianţa sportivă a automobilului. Inscripţia "M6 Competition" în metal pe pragurile uşilor şi pe conturul branhiilor laterale, alături de cea de pe capacele suporturilor de pahar, sunt alte semnături ale modelului Edition. Benzile decorative de la interior, selectorul de viteze şi braţele volanului sport M sunt realizate din fibră de carbon, în timp ce inelul volanului este îmbrăcat în Alcantara, elegantă şi cu aderenţă crescută.
Scaunele M multifuncţionale pentru conducător şi pasagerul din faţă şi BMW Head-Up Display fac şi ele parte din echiparea standard. O experienţă acustică deosebită este asigurată de sistemele de sonorizare Harman Kardon Surround şi High-End Surround by Bang & Olufsen cu 16 difuzoare şi o putere totală de 1.200 watt.
Opţiunea Competition Edition este disponibilă pentru comandă, la un preţ ce porneşte de la 17.700 de euro. Clienţii care doresc să-şi echipeze modelul BMW M6 cu opţiunea Competition Edition vor trebui să opteze - pe lângă pachetul Competition (9.500 euro) - şi pentru jante M din aliaj uşor (20 de inch, cu design double-spoke 343 M, de culoare negru mat, echipate cu anvelope mixte - 400 euro), scaune multifuncţionale pentru conducător şi pasagerul din faţă (1.950 euro) şi pachetul pentru fumător (50 euro). De asemenea, vor trebui să decidă experienţa acustică pe care o vor prefera: sistemul Harman Kardon Surround (1.290 euro) sau sistemul High-End Surround by Bang & Olufsen cu 16 difuzoare şi o putere de 1.200W (4.950 euro).
Versiune de curse pentru M6, care costă 379.000 de euro
De asemenea, la Frankfurt, BMW a prezentat și noul BMW M6 GT3. Versiunea de competiţie a modelului BMW M6 Coupe va fi utilizată de numeroase echipe private, cu începere din sezonul 2016, într-o serie de campionate şi curse de marcă de pe mapamond, ca parte a BMW Sports Trophy.
BMW Motorsport şi-a canalizat întreaga experienţă acumulată din 2010 cu BMW Z4 GT3, în dezvoltarea noii maşini. Noul model GT3 se poate lăuda cu o serie de îmbunătăţiri, în special în ceea ce priveşte comportamentul dinamic şi economia. Un exemplu este utilizarea motorului de serie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă putere mai mare şi cuplu ridicat. Preţul net al maşinii este de 379.000 de euro.
BMW M6 GT3 cântăreşte mai puţin de 1.300 de kilograme, iar conceptul de tracţiune spate, transmisia secvenţială cu opt trepte dezvoltată pentru competiţie şi caroseria ce a fost optimizată în tunelul aerodinamic sunt elemente distinctive ale modelului pregătit de BMW Motorsport pentru 2016. Fiabilitatea, eficienţa şi uşurinţa de întreţinere ale BMW M6 GT3 vor fi şi ele adaptate pentru a face faţă solicitărilor din cursele de anduranţă, iar ampatamentul lung al maşinii promite să furnizeze caracteristici de manevrabilitate semnificativ îmbunătăţite în comparaţie cu BMW Z4 GT3. Clienţii BMW M6 GT3 vor beneficia şi ei de serviciul inginerilor BMW Motorsport ce vor fi prezenţi la circuit, dar şi de furnizarea de componente la faţa locului.
În mai 2015, înaintea cursei de 24 de ore de la Nurburgring, care are loc pe bucla Nordschleife din Germania, clienţii BMW Motorsport de pretutindeni au putut să-şi facă o primă părere cu privire la BMW M6 GT3 în cadrul unui eveniment „closed room” ce s-a desfăşurat la centrul de teste BMW M din Nurburg. Ulterior, modelul destinat curselor GT a fost prezentat şi fanilor „celei mai puternice litere din lume” cu ocazia tradiţionalului eveniment M Night ce are loc în ziua de vineri dinaintea clasicei curse de anduranţă din „Infernul Verde”. Echipele-client din America de Nord au putut să se descopere noul BMW M6 GT3 pentru prima dată la etapa United SportsCar Championship (USCC) ce s-a desfăşurat la Watkins Glen (SUA), unde maşina a avut prima sa apariţie publică de cealaltă parte a Atlanticului, la finalul lunii iunie. Apoi, BMW M6 GT3 a fost prezentat echipelor, piloţilor şi fanilor cu ocazia cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, în Belgia – una din cele mai importante curse de GT din lume. Acum, maşina va apărea pentru prima dată în designul de curse BMW Motorsport în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt (IAA).
De-a lungul anului 2015, BMW M6 GT3 a fost supus unui program intens de teste pe diferite circuite. Aceasta a permis experimentaţilor piloţi oficiali BMW să acumuleze un număr important de kilometri la volanul BMW M6 GT3 şi să facă importanta muncă de dezvoltare pornind de la reglajul de bază al noului challenger pentru cursele GT şi de anduranţă. Această nouă maşină pentru competiţiile de client trece prin faza finală a reglajelor înaintea de a-şi face debutul în competiţii la începutul anului viitor.
Sursa: BMW
Vezi toata lista
Comentarii