Tiberiu Valerian Brănescu: Dacia întoarce peste tot capetele, indiferent de vârstă (EXCLUSIV)

Acolo unde participă, fie că vorbim de expoziții sau de concursuri, este imposibil să nu fie remarcat, și acest lucru datorită mașinii sale

În primul rând, să facem cunoștință. Cum te cheamă, de unde ești și câți ani ai?
Tiberiu Valerian Brănescu, am 28 de ani și sunt din Rm. Vâlcea.

De unde a venit pasiunea?
Când eram mic îmi doream o jucărie, adică o mașinuță cu telecomandă ca să stau în pat și să o văd cum se plimbă. Din păcate părinții nu aveau bani pentru ceea ce îmi doream și mi-au cumpărat o mașinuță cu telecomandă, dar cu fir, astfel că eu trebuia să mă plimb după ea.
Crescând, aveam alte pretenții. Voiam un kart ca să mă plimb pe la țară în cele trei luni de vacanță de vara, însă era mult peste bugetul părinților.

Când ai început să deslușești tainele unei mașini adevărate?
Tata, fiind șofer pe autobuz, avea tot felul de scule și îmi plăcea să îmi fac de lucru cu ele. Pe la 11-12 ani am început să mă “joc” cu mașina tatălui.

Ce mașină era?
O Dacie 1300 din '79. Pe la 11 ani am fost la mare cu ea și la întoarcere, noaptea, a dat într-o groapă și din cauza uzurii i s-a rupt vibrochenu în două. S-a apucat să o repare, avea și rugină și ajungând la concluzia că băga mulți bani în ea, a renunțat. A făcut ”tăblăria” și așa a lăsat-o. Avea și numere vechi și astfel a radiat-o.
Caroseria a lăsat-o la țară, eu având 12 ani, m-am apucat de ea.

Tiberiu Valerian Brănescu - 12 ani

Primul tuning?
Am vopsit-o la pensulă. I-am montat faruri și stopuri noi. Crescând, i-am făcut tot felul de îmbunătățiri. La 14 ani am condus-o pentru prima dată. Mi-a plăcut enorm. Vă dați seama ce fericit eram! În fiecare an strângeam bani de pe cec ca să mai iau piese pentru a nu mă plictisi vara la țară.
Și la liceu o visam, făceam tot felul de desene, până când mi-au luat ai mei calculator.

Care a fost prima mașină cumpărată de tine?
La 17 ani am cumpărat primul automobil, un Renault 18, doar ca să îl dezmembrez iar cu piesele de pe ea am modificat Dacia.

Care au fost primele îmbunătățiri?
La 18 ani am făcut primul motor de Dacie cu chiuloasa modificată și axa de Renault 12 ts. Când am fost la rectificat chiuloasa și le-am spus să îmi ia 2mm din ea au zis că sunt nebun.
Până la urmă mi-au făcut, au observat că sunt pasionat, explicându-le toate modificările pe care le-am făcut. Ce nu știam să fac era să strâng șuruburile la chiuloasă și să pun la punct distribuția. Am chemat un vecin mecanic de la țară și după ce mi-a aranjat motorul “i-am dat o cheie”. A luat-o din prima. A rămas uimit de cât de bine mergea motorul.
O făcusem în 4 prezoane, pe față discuri ventilate, cu jante 15'' 7J. Era bestială.

Despre bijuteria actuală ce poți spune?
Timp de trei ani am căutat o Dacie franțuzească. La 21 de ani am găsit-o în Hunedoara la un domn. Atunci eram în facultate, nu aveam bani și i-am cerut mamei. După lungi negocieri, deoarece ea nu voia o Dacie veche ci una nouă, până la urmă mi-a făcut pe plac.
Fiind înnebunit după Renault 12 Gordini, am vrut să arate la fel și în mare parte am reușit.
I-am pus frâne pe față cu discuri ventilate și pe spate tot discuri în trei prezoane, bările de stabilizare pe față de 24 mm și pe spate de 22mm, amortizoare întărite, am o cutie de VTM, o cutie rară făcută pe vremea lui Ceaușescu pentru Raliu în coastă pentru Grupa A ce îmi oferă un cuplu mare la roată. Toate aceste piese sunt identice cu cele de Renault 12 Gordini. Motorul am preferat să fie original și puternic, franțuzesc 810-02, adus de un prieten din Anglia. În plus, carburatoarele sunt Weber DOCE 40 pentru o alimentare bogată.

Tiberiu Valerian Brănescu - Dacie motor


Mai urmează și alte modificări?

Desigur, nu am terminat. Mai am nevoie de o evacuare corectă pentru turații, asemănătoare motocicletelor si o axă …

Noi te-am remarcat la Oltenia Tuning Show din această vară. Ce importanță au aceste evenimente  auto de prezentare pentru un pasionat adevărat? Și ce simți când vezi reacțiile oamenilor atât cu privire la aspectul mașinii cât mai ales la ceea ce poate să facă?
Ce pot să zic de importanța acestor evenimente? E vorba de a arăta capodoperele făcute de noi și de a cunoaște alți pasionați pentru a ne împărtăși cunoștiințele și pentru a ne distra. Pentru acest lucru îmi place Dacia. Toți o admiră pentru frumusețe și mulți își aduc aminte de trecut. Nu se compară cu nicio mașină. Am condus atâtea modele, lucrez la Nurvil Rm-Valcea ca mecanic și “mi-au trecut multe mașini prin mână”. Dar știi cum e melodia aia de la BUG Mafia - 40 km!? Să ai o mașină unică. Eu am vrut să pornesc de la ceva original si national, sa fugă și să mă distrez cu ea. Cel mai mult i-am dat 190 km/h. Nu mai zic, unii voiau să o cumpere.

Oltenia Tuning Show 2017

Cât ți-au oferit, cel mai mult?
5000 de euro. Dar pe mine atât m-au costat doar piesele. Nu e asta o problemă, oricum nu o vând. Mai mult, poliția mă oprea să îmi ia certificatul că auziseră că am motor după nu știu ce Golf sau altă mașină și mă întrebau cum de “fuge” așa de repede. Și când le-am deschis capota “au rămas mască”. Motor original. Și la RAR la fel. Pe autostradă sau pe Transfăgărășan și Transalpina toți rămâneau uimiți. Având o cutie rară, de VTM, care în Franța valorează mult peste 1000 euro, schimb treptele numai în 7000 rmp.

La astfel de evenimente din alte țări ai participat?
La evenimente în alte țări nu am fost. Aș vrea după ce o termin să plec în Franța sau în Anglia.

Crezi că vei ajunge vreodată să spui că e gata?
A, nu! Mereu am de făcut o îmbunătățire. De exemplu anul acesta a fost aprinderea CDI ce menține aceeași scânteie de la 800 rpm pâna la 12.000rpm pentru care îi mulțumesc unui inginer din Târgu Mureș, pe care l-am bătut la cap și până la urmă, văzând că sunt cu adevărat pasionat, mi-a făcut ce doream.

Cât te-a costat?
Costurile sunt destul de mari. Norocul meu e că unele piese le modific eu, astfel renunțam de mult la proiect.

De când ești membru în Clubul Midnight Racers și care au fost reușitele de până acum în concursuri?
Oficial, în clubul Midnight am intrat anul acesta. Fiind pasionat și mecanic, colaborez cu mulți prieteni din grup de câțiva ani.
Până acum am două premii la drag, locul 3 la Pitești și locul 1 la Turda. La raliu am ieșit mereu pe locul 4. Și multe diplome de la expoziții. Dar de cel mai frumos premiu este locul 2 pe circuit, la Târgu Secuiesc. Am bătut 40 și ceva de mașini, unele destul de puternice. A fost pentru mine cel mai frumos cadou pentru că nu m-am așteptat. Au fost și străini cu tot felul de bijuterii scumpe. Locul 1 a fost luat tot de o Dacie, Nova. Îți dai seama ce a fost în mine! Îmi auzeam numele și nu îmi venea să cred că sunt eu ca să urc pe podium.

Tiberiu Valerian Brănescu - Locul 2 Circuit Târgu Secuiesc

Ce muzică se potrivește în Dacie? Ce îți place să asculți?
Mai mult pop, muzică populară, muzica veche și hip hop, mai ales BUG Mafia. Cred că muzica veche se potrivește mai mult, dar depinde și de locurile pe unde mă plimb.

Vei renunța pe viitor la Dacie în favoarea altei mărci?
În nici un caz! Cum am mai spus mai sus, am condus multe mașini de lux și când mergi prin oraș nu se uită nimeni la tine. Poate numai dacă ai Ferrari. Așa că, Dacia întoarce capetele peste tot, indiferent de vârstă. Am pățit în București să îmi sară în fața mașini doar ca să îmi facă poze. Pe autostradă mă filmau că nu credeau ce a trecut pe lângă ei.

Ce alte planuri de viitor ai în ceea ce privește această pasiune?
Mai am să găsesc ultimele piese pentru motor, o axă agresivă, o admisie cu două carburatoare, evacuare ca la motociclete și să îi "trântesc" o vopsea calumea. Și mai vreau să îmi cumpăr o Dacie Sport.

Și ai de gand sa o iei de la capăt? Cu modificările?
Nu. De fapt am alte planuri. Am motor de 1.4 GT turbo, de 160 CP și multe alte piese pe care aș vrea să le pun pe Dacia Sport și i-aș "trânti" o vopsea galbenă. Mai am o Dacie 1100 albastră și vreau să fac steagul României ca să mă duc la expoziții cu ele.

În afara mașinilor, mai ai alte pasiuni?
Da, motocicletele, pasiune pe care am descoperit-o la 14 ani.

Am inteles!  Deci tot cu motor?! Ce model este? Ai modificat-o?
Nu încă. Este o Honda Cbr 600 F4i, are modificată decât la evacuare. Atât! E e destul de puternică.


Mulțumim pentru interviu, acesta fiind și primul dintr-o nouă serie de articole denumită "Pasiune pe ... roți". Îți urăm multă baftă și să îți realizezi toate planurile!

Mulțumesc la fel!







dacie tyby motor
otc best motorcycle
tiberiu 12 ani
tiberiu dacie 003
tiberiu dacie 004
tiberiu dacie 005
tiberiu diplome
tiberiu locul 1 drag
tiberiu locul 2
tiberiu premiu locul 2
tyby dacie moto

Comentarii