
După o perfomanţă impecabilă în care a trebuit să treacă peste faptul că avea cutia limitată la doar șase din cele opt viteze, Ricciardo a încheiat cele 78 de tururi cu un avans de 7,3 secunde în fața germanului Sebastian Vettel de la Ferrari cu britanicul Lewis Hamilton (Mercedes) completând podiumul și păstrând șefia clasamentului general.
Cursa admirabilă a australianului o să rămână mult timp în memoria fanilor Formulei 1 mai ales că era greu de anticipat după plecarea perfectă din pole position și păstrarea conducerii în ciuda atacului de la start al lui Vettel cu întregul pluton trecând de primul viraj fără vreun incident.
Pilotul celor de la Red Bull a putut apoi să controleze ritmul cu noile pneuri hypersoft rezistând excelent dar Mercedes au decis să mute primii și l-au chemat pe Hamilton repede la standuri, cu actualul campion mondial trecând pe cauciurile mov ultrasoft.
Vettel a fost al doilea care a schimbat cu Ricciardo reacționând în turul următor și revenind în fruntea cursei chiar în fața lui Vettel cu Hamilton pe trei. Ținând cont că o singură oprire pe la boxe era preconizată pentru toți piloții, australianul părea să aibă asigurată victoria.
Dar lucrurile nu aveau să fie chiar atât de simple. Brusc, Vettel era chiar în spatele lui Ricciardo cu mașina Red Bull pierzând putere. Inginerii au investigat problema și deși au reușit să o identifice, și-au anunțat pilotul că situația nu va putea fi îmbunătățită. Din fericire pentru Ricciardo, depășirile sunt foarte dificil de realizat în Monaco și acesta a avut ritm suficient cât să îl țină pe Vettel în spate. Totuși, ceilalți piloți din fruntea cursei s-au putut apropia, cu Hamilton, Kimi Raikkonen și Valtteri Bottas reducând diferențele și ajungându-se la un moment dat că doar opt secunde să îi separe pe aceștia.
Mai în spatele plutonului, Grand Prix-ul se aprindea, datorită cursei de recuperare a lui Max Verstappen și Nico Hulkenberg (Renault) care au putut amândoi să parcurgă mult mai multe tururi până să între la boxe, ei folosind la început pneurile ultrasoft mai durabile și putându-le schimba apoi pentru cele hypersoft.
Lui Verstappen, care a început cursa de pe ultimul loc după ce nu a participat la sesiunea de calificări din cauza unui accident în sesiunea a treia de antrenamente libere, cauciurile roz hypersoft i-au permis în unele tururi să obțină timpi cu 4 secunde mai buni decât toți ceilalți, reușind să spulbere recordul per tur.
Acest ritm i-a permis olandezului să între în puncte, depășindu-l pe Carlos Sainz (Renault) pe exteriorul șicanei de la ieșirea din tunel și obținând locul nouă. Dar acesta a fost maximul care a putut fi scos pentru al doilea pilot Red Bull.
Raikkonen a trecut linia de sosire al patrulea înaintea lui Bottas cu Esteban Ocon convertind rezultatul excelent din calificări într-un loc al șaselea pentru Force India. Pierre Gasly a reușit la rândul lui o cursă solidă pentru Toro Rosso, folosind hypersoft-urile la un ritm bun pentru mai mult de jumătate din Mare Premiu, ceea ce i-a permis să ajungă pe locul șapte. El a schimbat apoi pe supersoft-uri, apărându-și poziția în fața lui Hulkenberg cu Sainz completând topul primilor 10.
Drama avea să își facă simțită prezența și înspre final, când Charles Leclerc l-a acroșat pe Brendon Hartley la ieșirea din tunel. Pilotul Sauber a fost nevoit să abandoneze iar Hartley, chiar dacă a reușit să se târască până la boxe, nu a mai putut continua nici el din cauza avariilor suferite de aripa spate.
După o mașină de siguranță virtuală de câteva tururi, Vettel a început să se îndepărteze de Ricciardo eliberându-l pe acesta în sfârșit de presiune cu Hamilton aflat la ceva distanță în spate pe trei.
Fernando Alonso nu a reușit să încheie cursa pentru prima oară în acest sezon după ce în turul 53 a început să iasă fum din spatele mașinii sale.
A fost o zi de uitat și pentru echipa Williams, de asemenea. Sergey Sirotkin a fost pe locul 12 la început dar a primit o penalizare de 10 secunde pentru o încălcare a regulamentelor privind roțile pe grila de start iar Lance Stroll a suferit două pene de cauciuc, una chiar în primul rând când s-a ciocnit cu Marcus Ericsson. Cei doi au fost ultimii clasați în cursă, cu mai mult de un tur în spatele câștigătorului.
Dar ziua le-a aparținut lui Ricciardo și Red Bull care au șters amintirile din 2016 când o eroare la oprirea la boxe l-a costat pe australian victoria. Chiar și așa el nu a avut parte de o cursă câștigată ușor (fiecare dintre cele șapte victorii ale sale au fost cu provocări) dar nu o să îi pese. În sfârșit, a câștigat în Monaco.
Statisticile care contează
• Daniel Ricciardo a câștigat al 250-lea Mare Premiu al Red Bull în Formula 1, cu echipa austriacă reușind victoria și la startul 150 (în Bahrain, 2013) şi 100 ( Ungaria, 2010)
• Toro Rosso au reușit prin Pierre Gasly să termine în primele opt locuri în Monaco pentru al treilea an la rând
• Victoria lui Ricciardo este prima a acestuia după o plecare din primele patru locuri şi prima a celui care pleacă din pole position în Monaco din 2014 încoace
• Ricciardo a reușit un weekend perfect, fiind primul după Lewis Hamilton la Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii de anul trecut care încheie primul în fiecare dintre sesiunile de antrenamente şi calificări şi câştigă şi cursa
• Lewis Hamilton a reușit să puncteze pentru a 31-a cursă la rând, extinzându-şi recordul
• Locul patru al lui Kimi Raikkonen marchează prima cursă din 2018 pe care finlandezul o încheie dar nu pe podium
• Locul opt al lui Nico Hulkenberg le-a adus echipei Renault primele puncte în Monaco după ce Robert Kubica termina al treilea în 2010
• 2018 a marcat prima cursă din Principat din 2009 până acum fără apariția safety car-ului chiar dacă a fost unul virtual
• Monaco a fost un tărâm fericit pentru piloții australieni. Ricciardo se alătură conaționalilor Jack Brabham (1959) şi Mark Webber (2010 şi 2012) pe lista câştigătorilor.
Clasament Mare Premiu Monaco
1. Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer
2. Sebastian Vettel Ferrari
3. Lewis Hamilton Mercedes
4. Kimi Räikkönen Ferrari
5. Valtteri Bottas Mercedes
6. Esteban Ocon Force India Mercedes
7. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso Honda
8. Nico Hulkenberg Renault
9. Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer
10. Carlos Sainz Renault
11. Marcus Ericsson Sauber Ferrari
12. Sergio Perez Force India Mercedes
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari
14. Stoffel Vandoorne McLaren Renault
15. Romain Grosjean Haas Ferrari
16. Sergey Sirotkin Williams Mercedes
17. Lance Stroll Williams Mercedes
NC: Charles Leclerc Sauber - abandon
NC: Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso Honda - abandon
NC: Fernando Alonso McLaren Renault - abandon
Clasament general piloți - sezon 2018
1. Lewis Hamilton GBR Mercedes 110
2. Sebastian Vettel GER Ferrari 96
3. Daniel Ricciardo AUS Red Bull Racing TAG Heuer 72
4. Valtteri Bottas FIN Mercedes 68
5. Kimi Räikkönen FIN Ferrari 60
6. Max Verstappen NED Red Bull Racing TAG Heuer 35
7. Fernando Alonso ESP McLaren Renault 32
8. Nico Hulkenberg GER Renault 26
9. Carlos Sainz ESP Renault 20
10. Kevin Magnussen DEN Haas Ferrari 19
11. Pierre Gasly FRA Scuderia Toro Rosso Honda 18
12. Sergio Perez MEX Force India Mercedes 17
13. Esteban Ocon FRA Force India Mercedes 9
14. Charles Leclerc MON Sauber Ferrari 9
15. Stoffel Vandoorne BEL McLaren Renault 8
16. Lance Stroll CAN Williams Mercedes 4
17. Marcus Ericsson SWE Sauber Ferrari 2
18. Brendon Hartley NZL Scuderia Toro Rosso Honda 1
19. Romain Grosjean FRA Haas Ferrari 0
20. Sergey Sirotkin RUS Williams Mercedes 0
Clasament general constructori - sezon 2018
1. Mercedes 178
2. Ferrari 156
3. Red Bull Racing TAG Heuer 107
4. Renault 46
5. McLaren Renault 40
6. Force India Mercedes 26
7. Scuderia Toro Rosso Honda 19
8. Haas Ferrari 19
9. Sauber Ferrari 11
10. Williams 4
Următorul Mare Premiu va avea loc în Canada peste două săptămâni, pe 10 iunie.
Sursa: www.formula1.com