
După ce s-a chinuit la începutul noii ere turbo V6, Renault - al cărui partener în Formula 1 este fosta campioană mondială, echipa Red Bull - își poate îmbunătăți motorul din 2014 în limita de 48 % în conformitate cu reglementările de "înghețare" existente. Vezi mai jos regula de 'inghețare' a dezvoltării motoarelor.
"Va fi greu pentru ei (Renault), să îi prindă din urmă pe cei de la Mercedes", a declarat cvadruplul campion mondial Alain Prost, ambasador Renault, pentru publicația germană 'Auto Motor und Sport'.
"O înghețare totală așa cum este acum este sinonimă cu stagnare", a afirmat Prost. "Dar pe de altă parte, fără o limită, dezvoltarea ar deveni prea scumpă. Este nevoie de un compromis bun."
În același timp, Prost consideră că este de înțeles că Renault a căzut în spatele lui Mercedes datorită schimbărilor dramatice de regulament, având în vedere dominația echipei Red Bull la sfârșitul erei V8. "A fost aproape inevitabil ca Mercedes să înceapă cu un avantaj", a spus el.
"Renault a luptat mereu pentru un titlu mondial în ultimii ani," a explicat Prost, "în timp ce Mercedes a fost capabil să se concentreze mai mult asupra noului proiect."
F1: regula "engine freeze"
Normele actuale permit o dezvoltare a motoarele de la un an la altul, cu producătorii capabili de a schimba 48% din cele 45 de componente ale motoarelor la sfârșitul campionatului curent.
Dar schimbările sunt permise doar în afara sezonului și vor fi reduse începând cu 2015. Motoarele actuale au fost omologate la 28 februarie, după care schimbările care se puteau realiza au fost din motive de fiabilitate, siguranță sau de reducere a costurilor.
Ca urmare a acestei omologări, Renault și Ferrari au petrecut o mare parte din 2014 în dezavantaj și în imposibilitatea de a reduce avantajul de care beneficiază motoarele Mercedes.