Începând cu 2019, un punct bonus va fi oferit la fiecare Mare Premiu al Formulei 1 pentru cel mai rapid tur

Adesea vedem piloții de Formula 1 că se luptă pe finalul unei curse pentru a stabili cel mai rapid tur, mai ales că nivelul de combustibil e mai scăzut neavând altă motivație decât orgoliul personal. Dar din 2019 aceștia vor fi răsplătiți oficial cu un punct bonus care va conta atât în clasamentul individual cât și în cel pe echipe.

Conducerile F1 și FIA au purtat discuții în pauza competițională cu privire la introducerea de noi prevederi în regulamentul Marelui Circ iar acordarea unui punct pentru cel mai rapid tur a fost acceptată, primind undă verde atât din partea Grupului Strategic cât și a Grupului de Lucru pentru Sport.
Au urmat aprobarea Comisiei F1 și ratificarea de la Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor, ceea ce înseamnă că noua regulă va fi pusă în aplicare chiar de duminică, din Australia de la cursa de debut a sezonului 2019.
Există, totuși, o condiție pentru a primi acest punct. Doar piloții care vor fi clasificați la finalul unui Grand Prix în top 10 vor fi eligibili. Cei care vor reuși cel mai rapid tur dar vor termină pe locul 11 sau mai jos sau vor abandona, atunci niciun punct bonus nu va fi acordat.
Acest sistem o să ofere o dimensiune suplimentară curselor, cei din top 10 având un obiectiv în plus pentru care să se lupte. De asemenea, cei din afara top 10 vor avea un stimulent de a reuși cel mai rapid tur, pentru a-și împiedica un rival să obțină acest punct, chiar dacă nu îl vor câștiga ei. De exemplu, dacă Sebastian Vettel este la conducerea unui Mare Premiu și deține recordul în acea cursă iar Lewis Hamilton, deși nu s-ar afla în primii 10, ar putea face un efort pentru a stabili cel mai rapid tur și a nu-i permite rivalului său german să obțină punctul suplimentar.
Pentru noul sezon, această noutate din regulament înseamnă că pot fi acordate până la 21 de puncte bonus. Anul trecut, Valtteri Bottas a câștigat Premiul DHL pentru Cel Mai Rapid Tur după ce a reușit această performanță în șapte curse.


Înapoi în viitor
Bineînțeles că nu este prima oară în istoria Formulei 1 când o astfel de recompensă e acordată. Un punct pentru cel mai rapid tur a fost oferit începând cu primul Campionat Mondial și a rămas în vigoare până la sfârșitul sezonului 1959. În acea perioadă, când timpii erau măsurați doar la nivel de o zecimală, performanța de cel mai rapid tur a fost împărțită în patru ocazii, incluzând cursa celebră din 1954 din Marea Britanie când șapte piloți au reușit același rezultat, fiecare primind a șaptea parte dintr-un punct.
Începând cu 1960, a fost luată decizia ca acel punct să fie acordat, în schimb, pilotului care termina Marele Premiu pe locul al șaselea.


Sursa: www.formula1.com
 

Vezi toata lista

Comentarii