
Şi acest lucru se datorează în principal ultimelor trei minute ale cursei, un adevărat film dramatic japonez. Până în prezent, doar un singur producător japonez a câștigat cursa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans. Acum exact 25 de ani, producatorul auto Mazda câștiga cursa cu motorul legendar 787B. În acest an, Toyota a fost uimitor de aproape de a câștiga cu modelul TS 050, pilotat de Kazuki Nakajima, și totul s-a încheiat în lacrimi în ultimul tur. Toyota a mers fără probleme timp de aproape 24 de ore, dar cu trei minute avans și un singur tur diferență, Kazuki Nakajima a încetinit dramatic în ceea ce ar fi trebuit să fie “turul victoriei” (pe deplin meritată) pentru ca apoi să rămână înțepenit pe dreapta traseului sub privirile încremenite ale stafului.
Astfel, Porsche a câștigat cu Hybrid # 2 919 titlul cu numărul 18 la constructori la Le Mans. Mașina condusă de Romain Dumas, Neel Jani si Marc Lieb s-a dovedit a fi mai fiabilă decât # 1 919 cu Timo Bernhard, Mark Webber și Brendon Hartley în spatele volanului.
Cu toate acestea, Toyota #5 a fost repornită reușind să treacă linia de sosire pe poziția 45. Toyota #6 TS050 Hybrid, care a avut de asemenea propriile probleme, de caroserie, și care a trecut și prin mâinile aceluiași Kamui Kobayashi, a reușit să termine cursa pe poziția a doua, fiind condusă de Stéphane Sarrazin.
Dacă Toyota #5 nu ar fi probleme, Audi ar fi ratat podiumul pentru prima dată în 18 ani, parcursul bun al mașinii Audi #7 condusă de Lotterer-Treluyer-Fassler fiind stricat de probleme la motorul R18 e-tron Quattro, astfel locul al treilea fiind ocupat de Audi #8 condus de Lucas Di Grassi.
Pos.
No. | Team | Driver | Car | Laps | |
1 | 2 | Porsche Team | Neel Jani | Porsche 919 Hybrid | 384 |
2 | 6 | Toyota Gazoo Racing | Stephane Sarrazin | Toyota TS050 Hybrid | 381 |
3 | 8 | Audi Sport Team Joest | Lucas di Grassi | Audi R18 | 372 |
4 | 7 | Audi Sport Team Joest | Marcel Fassler | Audi R18 | 367 |
5 | 36 | Signatech Alpine | Nicolas Lapierre | Alpine A460 Nissan | 357 |
6 | 26 | G-Drive Racing | Roman Rusinov | Oreca 05 Nissan | 357 |
7 | 37 | SMP Racing | Vitaly Petrov | BR01 Nissan | 353 |
8 | 42 | Strakka Racing | Danny Watts | Gibson 015S Nissan | 351 |
9 | 33 | Eurasia Motorsport | Pu Junjin | Oreca 05 Nissan | 348 |
10 | 41 | Greaves Motorsport | Julien Canal | Ligier JS P2 | 348 |
Motorsport.com
Pentru rezultatele complete vizitati motorsport.com