Cine râde la urmă râde mai bine! Ricciardo câștigă în China după o cursă agitată!

Australianul de la Red Bull a fost urmat pe podium de finlandezii Valtteri Bottas de la Mercedes și Kimi Raikkonen de la Ferrari.

Sâmbătă dimineața, în timpul celei de-a treia sesiuni de antrenamente libere, motorul lui Ricciardo a explodat și temerile erau că nu va putea fi înlocuit în timp util pentru a putea participa la calificări. Totuși, în urma eforturilor extraordinare ale mecanicilor Red Bull, motorul a fost înlocuit iar australianul a încheiat calificările pe 6.
Până la primul schimb de pneuri, Marele Premiu al Chinei a fost lipsit de evenimente. Plecat din pole position, pilotul Ferrari, Sebastian Vettel părea că se îndrepta spre a treia victorie din acest sezon. Dar Grind Prix-ul a fost aprins când Pierre Gasly (Toro Rosso) a comis greșeala capitală din Formula 1: și-a acroșat coechipierul Brendon Hartley în acul de păr din turul 30 al totalului de 56, cauzând împrăștierea de resturi de mașină pe circuit. Safety car-ul a fost scos pe pistă iar Red Bull au reacționat imediat, chemându-i la boxe atât pe Verstappen cât și Ricciardo, care erau pe 3 și 5 la acel moment, pentru a schimba cauciurile și a pentru a trece pe softuri. Decizia aceasta avea să se dovedească decisivă. Chiar dacă au pierdut inițial câte un loc, după retragerea mașinii de siguranță, ritmul lor era clar mai bun decât al celor de la Mercedes și Ferrari.
Verstappen, aflat în față, era mai bine plasat dar a ieșit în decor când a încercat o depășire nerealistă asupra lui Hamilton și l-a lovit pe Vettel câteva tururi mai târziu. Din cauza acestui incident, Vettel avea să termine abia pe locul 8 iar Verstappen a primit o penalizare de 10 secunde.
Ricciardo, pe de altă parte, nu a comis nicio eroare făcând una dintre cursele sale de recuperare marcă înregistrată, depășindu-l pe Hamilton pe interiorul acului de păr. Trecând apoi lejer de Vettel, a preluat șefia cursei de la Bottas cu o mutare la fel de îndrăzneață.
Australianul s-a distanțat apoi, asigurându-și prima victorie după Marele Premiu din Azerbaidjan de anul trecut, cu Bottas terminând pe locul 2 pentru a doua cursă consecutivă. Această a făcut, totuși, o cursă impresionantă, compensând pentru faptul că nu a atacat în Bahrain, depășindu-l pe Raikkonen acum în luptă directă. Dacă nu ar fi intervenit safety car-ul sau dacă Bottas ar fi intrat la boxe în același timp cu mașinile Red Bull, el ar fi câștigat cel mai probabil. 
Raikkonen a încheiat pe 3, ca răsplată pentru o primă parte puternică a cursei. Verstappen a trecut linia de sosire al patrulea, dar a terminat în cele din urmă pe 5, în urma penalizării primite. Hamilton, care nu a părut în apele sale tot weekend-ul, a reușit să salveze locul 4. 
Niko Hulkenberg a adus un loc 6 excelent pentru Renault iar Fernando Alonso l-a depășit în ultimele tururi pe Vettel care avea probleme mari cu pneurile . Carlos Sainz (Renault) și Kevin Magnussen au completat top 10 al unei curse care va rămâne mult timp în memoria fanilor.
Aceste rezultate fac ca avantajul lui Vettel față de Lewis Hamilton din fruntea campionatului mondial să fie redus la doar 9 puncte (54 la 45) cu Bottas aproape la 40 de puncte iar Ricciardo, care a stabilit cel mai rapid tur și a câștigat și premiul de Pilotul Zilei, urcând până pe 4 cu 37.
În clasamentul constructorilor, Mercedes au acum un punct avantaj față de Ferrari (85 la 84) cu Red Bull trecând pe 3 cu 55 de puncte.
 Declarația zilei:
“Nu știu cum se întâmplă dar eu nu câștig curse plictisitoare, toate sunt pline de evenimente. Totul a fost neașteptat. În urmă cu 24 de ore, credeam că o să plec din spatele grilei. Le mulțumesc băieților pentu munca de ieri. Le-am mulțumit după calificări dar azi a venit răsplata pentru eforturile lor.” – Daniel Ricciardo.


Statisticile care contează:
 •  Victoria lui Ricciardo este a șasea în Marele Circ, toate fiind reușite după plecări mai jos de locul 3. Pornind de pe 6, a egalat recordul lui Michael Schumacher în Shanghai de câștigare a cursei după cel mai slab loc de pe grilă.
 •  Este pentru prima oară în carieră când australianul câștigă și realizează și cel mai rapid tur în aceeaşi cursă
 •  Red Bull nu mai câștigaseră în China din 2009 când obțineau prima lor victorie în Formula 1
 • Este pentru prima în istoria motoarelor turbo hybrid când Mercedes nu câștigă timp de 3 curse. Mai mult, săgețile argintii au câștigat doar unul dintre ultimele șase Mare Premii.
 •  Aflat a 100-a cursă din carieră, Bottas a terminat pentru prima oară pe podium în China.
 •  Locul 8 al lui Vettel a fost cel mai slab al său pe tărâm chinezesc din 2008, când a terminat al 9-lea pentru Toro Rosso
 •  Lewis Hamilton a bătut recordul din toate timpurile pentru curse consecutive terminate în puncte, după a 28-a cursă la rând terminate în top 10.
 •  Brendon Hartley nu a reușit să treacă linia de sosire dar a parcurs suficient din cursă pentru a fi clasificat. Aceasta a fost a opta   istorie când acest lucru se întâmplă  (şi a doua oară în China, după Marele Premiu  din 2016). 

Clasament Mare Premiu China
1.    Daniel Ricciardo    Red Bull Racing TAG Heuer
2.    Valtteri Bottas     Mercedes
3.    Kimi Räikkönen      Ferrari
4.    Lewis Hamilton      Mercedes
5.    Max Verstappen      Red Bull Racing TAG Heuer
6.    Nico Hulkenberg     Renault
7.    Fernando Alonso     McLaren Renault  
8.    Sebastian Vettel    Ferrari
9.    Carlos Sainz        Renault
10.    Kevin Magnussen     Haas Ferrari
11.    Esteban Ocon        Force India Mercedes
12.    Sergio Perez        Force India Mercedes
13.    Stoffel Vandoorne   McLaren Renault
14.    Lance Stroll        Williams Mercedes    
15.    Sergey Sirotkin     Williams Mercedes
16.    Marcus Ericsson     Sauber Ferrari 
17.    Romain Grosjean     Haas Ferrari
18.    Pierre Gasly        Scuderia Toro Rosso Honda  
19.    Charles Leclerc     Sauber Ferrari              
20.    Brendon Hartley     Scuderia Toro Rosso Honda

Clasament general piloți - sezon 2018
1.    Sebastian Vettel     GER     Ferrari     54
2.    Lewis Hamilton     GBR     Mercedes     45
3.    Valtteri Bottas     FIN     Mercedes     40
4.    Daniel Ricciardo     AUS     Red Bull Racing TAG Heuer     37
5.    Kimi Räikkönen     FIN     Ferrari     30
6.    Fernando Alonso     ESP     McLaren Renault     22
7.    Nico Hulkenberg     GER     Renault     22
8.    Max Verstappen     NED     Red Bull Racing TAG Heuer    18
9.    Pierre Gasly     FRA     Scuderia Toro Rosso Honda     12
10.    Kevin Magnussen     DEN     Haas Ferrari     11


Clasament general constructori
1.    Mercedes     85
2.    Ferrari     84
3.    Red Bull Racing TAG Heuer     55
4.    McLaren Renault     28
5.    Renault     25
6.    Scuderia Toro Rosso Honda     12
7.    Haas Ferrari     11
8.    Sauber Ferrari 2
9.    Force India Mercedes 1
10.    Williams 0
 
După   două curse în saptămâni consecutive, echipele au timp acum să își tragă sufletul şi să aducă  îmbunătățiri mașinilor înainte de Marele Premiu din Azerbaidjan de pe 29 aprilie.

Sursa: www.formula1.com
 

Vezi toata lista

Comentarii