
Cu trei zile înaintea Crăciunului, în urmă cu exact 100 de ani, legendara maşină Blitzen Benz a constructorului german stabilea noi recorduri mondiale pentru acea dată. Cu puţin timp înainte de Crăciunul lui 1913, legendarul pilot britanic L. G. Hornsted stabilea două noi recorduri de viteză, pentru jumătatea de milă şi un kilometru, pe circuitul Brooklands. Se afla la volanul unui Benz 200 hp, o variantă modificată pentru curse a maşinii care fusese poreclită “BlitzenBenz” sau “LightningBenz”, maşină produsă din 1909.
Ce cadou mai bun pentru sine decât doborârea a două recorduri mondiale. Pilotul britanic Lydston Granville Hornsted, cunoscut mai bine după iniţialele L.G., sau porecla “Cupidon”, a pornit cu trei zile înainte de Crăciunul lui 1913 spre circuitul Brooklands din sud-vestul Londrei, cu gândul de a bate două recorduri în al său Benz 200 hp. Acesta a reuşit să atingă o viteză medie de 113.8 km/h pe jumătatea de milă şi 118.8 km/h pe kilometru, amândouă cu start de pe loc. Maşina folosită de Hornsted a fost al treilea model Benz 200 hp dintr-un total de şase, construite începând din 1909. Pilotul britanic a cerut în 1913, atunci când maşina a fost construită, şi unele modificări, cum ar fi o nouă grilă pentru radiator, un deflector de vânt detaşabil şi alte modificări tehnice. Legenda spune că una dintre cerinţele acestuia a fost extinderea eşapamentului până în spatele maşinii, modificare care a fost realizată dintr-un coş al unei sobe.
Alte recorduri, doborâte în 1914
În afară de cele două recorduri din decembrie 1913, Hornsted a mai doborât şi alte recorduri în 1914. Mai întâi, pe 14 ianuarie, a atins o viteză de 196.38 km/h pe distanţa de 2 mile şi 186.77 km/h pe distanţa de 5 mile. Apoi, pe 24 iunie 1914, Hornsted a obţinut o viteză medie de 199.71 km/h pe mila de pe Brooklands. Acesta a fost primul record stabilit după noua regulă a celor două sensuri: necesita obţinerea unei viteze medii din două încercări, din direcţii opuse. Noul record a însemnat totodată şi cea mai rapidă viteză înregistrată vreodată pe circuitul Brooklands până la acea dată. În iulie, Hornsted şi maşina sa au înregistrat cel mai bun timp dintre piloţii care au concurat în cursa Ostend de un kilometru, din Belgia, cu o viteză de 189.5 km/h.
Final tragic pentru legendara Benz 200 hp a lui Hornsted
Spre finalul lui 1914, maşina lui Hornsted a revenit la Mannheim, la sediul Benz & Cie, acolo unde fusese construită. A rămas la sediul departamentului de cercetare şi dezvoltare pe parcursul primului război mondial. După război, mecanicii de la Mannheim au montat pe şasiul maşinii lui Hornsted o nouă caroserie şi au vopsit-o în albul tradiţional. Maşina a luat parte la cursa inaugurală de pe circuitul AVUS din Berlin şi în 1922 a participat la cursa de un kilometru de la Scheveningen, Olanda. În iulie 1922, maşina a revenit pe circuitul britanic Brooklands şi a participat în mai multe curse, cu pilotul H. V. Barlow la volan. Pe 30 septembrie 1922, maşina a fost distrusă aproape în întregime, într-un accident petrecut spre finalul unei curse, atunci când a “zburat” peste bariera de protecţie a curbei din nordul circuitului.
Blitzen Benz, maşina record
Modelul Benz 200 hp, ca cel condus de Hornsted, a fost o versiune modificată pentru curse a modelului care a ajuns să fie cunoscut drept Blitzen Benz. Primul Benz 200 hp din cele şase produse, a stabilit de asemenea un record. Pilotul francez Victor Hemery a reuşit în noiembrie 1909 să depăşească bariera celor 200 de km/h, obţinând o viteză medie de 202.648 km/h pe un kilometru şi 205.666 km/h pe jumătatea de milă, ambele după un start lansat.
Blitzen Benz era construit la Mannheim, în Germania, avea tracţiune spate şi era propulsat de un motor de 21.5 litri cu patru cilindri, care producea 200 de cai putere. Maşina avea o cutie de viteze manuală, cu patru trepte, avea 4.8 metri lungime, 1.6 metri lăţime şi 1.28 metri înălţime şi cântărea 1.450 de kilograme.