Volvo aduce caroseria-baterie

Un sistem inovativ de baterii ar putea revoluţiona piaţa maşinilor electrice

După trei ani de studiu, Volvo a prezentat astăzi un concept inovativ de baterii, care ar putea revoluţiona pe viitor piaţa maşinilor electrice. Un grup de cercetători a dezvoltat bateriile care pot lua forma caroseriei maşinii. Un nou material, care conţine fibră de carbon, răşini polimerice şi supercapacitori nanostructuraţi care pot stoca energie, pot lua forma diverselor părţi ale caroseriei sau a structurii de rezistenţă a maşinii. Practic, supercapacitorii sunt „îmbrăcaţi” în două straturi de fibră de carbon, rezultând un material din trei straturi, gros de un milimetru, care poate lua forma oricărui element de caroserie. Odată vopsit, acesta nu s-ar deosebi de un element de caroserie convenţional, din tablă.

Portbagaj şi baterie

Cei de la Volvo au realizat deja un prototip. Au creat pentru un Volvo S80 un portbagaj şi au înlocuit învelitoarea de plastic dintre compartimentul motor şi ştergătoare cu noul material. Astfel, portbagajul conceptului are acum şi capacitatea de a stoca energie şi, conform celor de la Volvo, poate înlocui cu succes bateriile convenţionale prezente pe maşini. Se presupune că înlocuirea tuturor panourilor de caroserie cu noul material ar reduce greutatea maşinii cu până la 15 la sută. În ceea ce priveşte încărcarea „bateriilor-caroserie”, aceasta se poate face fie convenţional, de la orice priză, fie prin captarea energiei generată în momentul în care maşina frânează. 
 

Sursa: Volvo

capota
materiale
materiale2
portbagaj baterie
portbagaj
schema
Vezi toata lista

Comentarii