
Analiştii de la Berstein Research au ajuns la o concluzie uluitoare în urma unui studiu pe care le-au efectuat. Volkswagen pierde numai puţin de 6.27 de milioane de dolari la fiecare model de Bugatti Veyron pe care îl vinde, ajungând până acum să piardă 2.31 de miliarde de dolari. Producătorul german a ştiut însă de la început că va vinde fiecare model în pierdere, dar cu toate acestea a insistat să producă maşina care a revoluţionat industria auto la lansarea sa în 2005. Veyron nu este însă singura maşină care produce pierderi lui Volkswagen. Şi modelul VW Phaeton, produs din 2001, aduce pierderi de 38.250 de dolari la fiecare maşină vândută.
Smart, „campion” la pierderi
Sumele pierdute de Volkswagen cu Veyron nu sunt însă nici pe departe cele mai mari din istoria industriei auto. Pe primul loc la pierderi se situează Daimler, cu Smart-ul Fortwo produs între 1995 şi 2006. Producătorul german a investit bani în dezvoltarea unui nou motor, dar şi în construcţia de la zero a unei noi fabrici care să producă modelul, dar vânzările sub aşteptări nu au acoperit nici pe departe investiţia. Astfel, Smart Fortwo a făcut o „gaură” uriaşă în buzunarul lui Daimler, de 4.55 de miliarde de dolari. Pe locul doi în clasamentul all-time al pierderilor se situează Fiat, cu modelul Stilo, care a adus pierderi de 2.86 de miliarde de dolari. Alte modele care au adus pierderi au fost Peugeot 1007, cu 2.57 miliarde de dolari, Mercedes clasa A (2.32 miliarde), Jaguar X-Type (2.31 miliarde), Renault Laguna (2.1 miliarde), Audi A2 (1.93 miliarde) şi Renault Vel Satis (1.61 miliarde).