
Renault îşi extinde facilităţile de producţie din Africa. După uzina din Maroc, care produce modelul Lodgy, grupul francez investeşte acum 50 de milioane de euro în construcţia unei fabrici în Algeria. Renault plănuieşte să producă acolo, începând cu luna noiembrie 2014 noul Renault Symbol, o maşină low-cost care va fi bazată pe platforma Dacia. Şi, chiar dacă francezii nu au confirmat, este posibil ca noul Symbol să fie de fapt o Dacia Logan produsă sub marca Renault, pentru piaţa africană. Producţia va demara în baza unui acord între Renault şi guvernul algerian, Renault Algeria Production urmând a angaja în primă fază 350 de oameni care să lucreze în uzina care va avea o capacitate de 25.000 de unităţi pe an. De asemenea, francezii speră ca în următorii ani să mărească până la 75.000 de unităţi pe an capacitatea noii fabrici din Algeria şi să producă şi alte modele în afară de Symbol.
Probleme pentru România?
Decizia francezilor ar putea fi considerată drept una îngrijorătoare pentru industria auto din România, având în vedere ultimele afirmaţii ale şefilor Renault. „Acum uzina de la Mioveni este mai matură, dar cea din Tanger poate deveni mult mai competitivă ca uzina din România, iar pe clientul final nu-l interesează unde este produsă maşina”, a declarat recent pentru Ziarul Financiar Carlos Ghosn, preşedintele Nissan Renault, referindu-se la fabrica din Maroc. Practic, o nouă uzină care să producă modele Renault low-cost în Africa, acolo unde salariile muncitorilor sunt mai mici decât cele din România, ar putea fi considerată o ameninţare directă pentru fabrica de la Mioveni.
Sursa: autonews.com