
După multe luni de aşteptare, Volvo a lansat probabil cel mai important model al său din ultimii ani şi totodată cel în care compania suedeză îşi pune toate speranţele pentru relansarea companiei. Cum însuşi CEO-ul companiei a recunoscut, noul Volvo XC 90 este „ultima şansă” a companiei.
Şi cel puţin după primele reacţii, se pare că Volvo a reuşit. A doua generaţie a SUV-ului luxury de dimensiuni medii adoptă un design revoluţionar, care îl evidenţiază imediat de rivalii săi. Primul detaliu pe care îl observăm sunt farurile, ale căror lumini LED de zi adoptă forma denumită „Ciocanul lui Thor”, apoi grila frontală masivă, la care cromul este folosit din abundenţă. Alte detalii care poziţionează noul XC 90 în clasa luxury sunt inserţiile de aluminiu din partea de jos a bării faţă sau linia cromată din jurul geamurilor laterale. Liniile simple şi discrete de pe lateral ne duc spre spatele maşinii, al cărui element central sunt stopurile deja clasice ale modelului, care „urcă” spre plafonul maşinii. Acestea au fost aduse însă în „era modernă”, graţie unui design inspirat. Spoilerul masiv montat pe portbagaj, în continuarea plafonului şi sistemul de evacuare cu două ţevi dau un aer sportiv SUV-ului.
Interiorul a fost şi el complet regândit şi adoptă un stil minimalist, majoritatea butoanelor fiind înlocuite cu un display touchscreen generos. Modelul vine în configuraţia cu cinci sau şapte locuri şi oferă pasagerilor tot confortul specific segmentului luxury. Scaunele sunt “îmbrăcate” în piele, sistemul de climatizare oferă patru zone de reglare automată a temperaturii, iar inserţiile de aluminiu lemn şi alte materiale scumpe transformă interiorul în ceea ce conducerea companiei numeşte cel mai luxos interior văzut vreodată pe un Volvo. Noul Volvo XC 90 mai beneficiază, printer altele, de un sistem cloud conceput de Ericsson, sistem de recunoaştere vocală sau un sistem audio Bowers & Wilkins de 1.400 de waţi, cu 19 boxe.
Fiind vorba despre un Volvo, lista sistemelor de siguranţă cu care vine noul XC 90 este una impresionantă. Regăsim, printre altele: frânare automată, sistem de alertare a şoferului, asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie, sistem care detectează marginea drumului, sistem care informează şoferul asupra semnelor de circulaţie, avertizare unghi mort sau detectarea pietonilor în întuneric.
„Cel mai curat şi puternic SUV”
În ceea ce priveşte motorizările, Volvo oferă o gamă nouă de motoare Drive-E, toate cu patru cilindri, care ar trebui să transforme XC 90 în “cel mai curat şi puternic SUV”. Versiunile diesel includ un bi-turbo, denumit D5, care oferă 225 cai putere şi 470 Nm cuplu, la un consum mediu de 6 litri/100 km şi o versiune D4, care va fi disponibilă ulterior, aceasta urmând a avea 190 de cai putere şi un consum de 5 litri/100 km.
Cei care preferă motoarele pe benzină au deocamdată la dispoziţie versiunea T6 turbo şi supraalimentat, care oferă 320 de cai putere şi 400 Nm cuplu, iar ulterior va fi disponibilă şi o versiune T5 de 254 cai putere şi 350 Nm cuplu.
Nu putea lipsi şi o versiune hibridă plug-in, aceasta fiind denumită T8. Versiunea prietenoasă cu mediul va veni cu un motor turbo şi supraalimentat de 2 litri, care vor propulsa roţile faţă şi un motor electric de 80 de cai putere care vor pune în mişcare roţile spate. Această versiune oferă o putere combinată de 400 cai putere şi 640 Nm cuplu şi are o autonomie de 40 de kilometri în modul full-electric.
Va exista şi o ediţie de lansare, denumită First Edition. Aceasta va include 1927 unităţi (anul în care Volvo s-a fondat) numerotate individual, în versiunile T6 sau D5. Acestea vor fi vândute exclusiv online şi vor veni cu cu o culoare neagră onyx, jante de aliaj de 21 de inch cu opt spiţe, scaune îmbrăcate în piele Nappa, inserţii de alun şi un bord îmbrăcat în piele de culoarea cărbunelui.
Producţia noului model va începe din 2015, iar primele livrări vor începe din mai 2015. În Statele Unite, noul Volvo XC 90 va costa 48.900 de dolari, în versiunea T6 AWD, în timp ce versiunea T6 First Edition va ajunge la 65.900 dolari.
Sursa: Volvo, via worldcarfans.com