
Constructorul francez revine în segmentul hot-hatch cu o versiune sportivă a lui 308
Peugeot a lansat oficial noul 308 GTi, model cu ajutorul căruia reintră în segmentul hot-hatch-urilor și care trebuie să se dueleze cu celebrul Golf GTI. Și pentru a face asta avea nevoie de un aspect mai agresiv și un aer mai sportiv decât 308-ul de serie, mașina de familie cuminte și docilă. O bună sursă de inspirație pentru francezi a fost conceptul 308 R Hybrid, pe care Peugeot l-a prezentat în urmă cu câteva luni, probabil ca o avanpremieră pentru actualul 308 GTi.
Noul Peugeot 308 GTi vine cu prize de aer mai mari integrate în bara față, o grilă față vopsită negru lucios, praguri laterale mai mari, deflector spate negru și două țevi de eșapament. De asemenea, față de versiunea de serie, 308 GTi oferă jante de aliaj mai mari, de 18 inch în standard sau opțional de 19 inch, discuri de frână mai mari, dar și un diferențial Torsten cu alunecare limitată. La interior, față de versiunea de serie, Peugeot a adăugat scaune sport, schimbătorul și pedalele sunt din aluminiu, iar tapițeria, fețele ușilor, bordul, covorașele și schimbătorul de viteze au primit cusături roșii contrastante.
Două versiuni de putere
Noul Peugeot 308 GTi este propulsat de un motor turbo de 1.6 litri și patru cilindri, care oferă 250 sau 270 de cai putere. Ambele versiuni oferă 330 Nm cuplu, au tracțiune față și o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte. Această putere, combinată cu o greutate de doar 1.205 kilograme oferă posibilitatea hot-hatch-ului să realizeze sprintul de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, versiunea de 270 de cai putere obținând această performanță cu 0.2 secunde mai repede. Pentru a oferi o senzație sporită de sportivitate, inginerii Peugeot au coborât 308 GTi cu 11 milimetri, au modificat sistemul de servodirecție și au umblat și la șasiul modelului, iar șoferul are posibilitatea să dezactiveze complet sistemul ESP.
Sursa: Peugeot
Vezi toata lista