
Mercedes a prezentat oficial noua Clasă V, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Munchen, în Germania. Aşa cum a promis, Mercedes a încercat să revoluţioneze segmentul MPV, sau pe înţelesul tuturor, „duba” sau „furgoneta”. Versiunea propusă de Mercedes pare să nu mai aibă nimic în comun cu ceea ce eram obişnuiţi de la acest segment, design-ul şi materialele de calitate superioară transformând MPV-ul într-o maşină în care nu doar spaţiul mare de încărcare sau utilitatea sunt remarcate. Tocmai acestea sunt şi atuurile cu care constructorul din Stuttgart şi-a prezentat noua creaţie. „Mercedesul din segmentul MPV a fost lansat. Mercedes-Benz a redefinit complet segmental MPV şi introduce noi repere în ceea ce priveşte design-ul, confortul, versatilitatea, eficienţa şi siguranţa. V-Class aduce o serie de noutăţi care până în prezent nu existau pe niciun alt vehicul din acest segment”, se arată în comunicatul de presă. Nemţii merg mai departe cu ideea că noul V-Class este de fapt un sedan în varianta XXL şi anunţă, prin vocea doctorului Dieter Zetsche, preşedintele CA al Daimler şi şeful diviziei de automobile a Mercedes, că: “Mercedes extinde gama autovehiculelor premium cu un sedan capabil să transporte până la 8 persoane”.
XXL poate fi frumos
Noul Mercedes V-Class înlocuieşte modelul Viano şi adoptă un design întâlnit mai mult la sedan-uri, împrumutând detalii estetice de la C-Class, E-Class şi S-Class. Partea frontată a maşinii este dominată de grila de dimensiuni mari şi farurile alungite cu tehnologia LED. Două linii în partea superioară şi de jos a uşilor merg pe toată laterala maşinii, oferind o notă de sportivitate caroseriei masive. În spate, luneta se deschide independent de hayon, pentru a oferi acces mai uşor la spaţiul de încârcare. „Mercedes V-Class demonstrează că o apariţie elegantă şi dinamică este posibilă şi în versiunea XXL”, este de părere Volker Mornhinweg, şeful diviziei de furgonete a Mercedes.
Stilul de sedan de lux continuă şi la interior, acolo unde V-Class poate fi echipat cu piele de cea mai bună calitate, ornamente de lemn, scaune spate individuale sau stil banchete şi consolă centrală pentru scaunele din spate. Pasagerii mai beneficiază de asemenea de lumină ambientală, ornamente din metal sau un sistem multimedia modern, cu touchpad, care controlează toate funcţiile. Maşina vine dotată cu o serie de sisteme de asistenţă a şoferului şi de siguranţă, cum ar fi Crosswind Assist şi ATTENTION ASSIST, cameră care oferă vizibilitatea la 360 de grade sau active parking assistance.
Fiind creat pentru a atrage mai multe categorii de clienţi, noul V-Class poate fi personalizat în funcţie de necesităţi şi poate fi comandat cu ampatament scurt sau mărit (3.200 milimetri sau 3.430 milimetri), dar şi în trei versiuni de lungime, care variază între 4.895 milimetri şi 5.370 milimetri.
Între 136 şi 190 de cai putere
La lansare, Mercedes va oferi noul V-Class cu un motor diesel de 2.1 litri şi patru cilindri, cu trei versiuni de putere. Astfel, ca model entry-level, Mercedes oferă versiunea 200 CDI, cu 136 de cai putere şi 330 Nm cuplu, urmată apoi de versiunea 220 CDI, de 163 de cai putere şi 380 Nm cuplu şi de vârful de gamă 250 BlueTec, de 190 de cai putere şi 440 Nm cuplu. Indiferent de versiune, V-Class vine cu o cutie de viteze automată 7G-TRONIC PLUS.
Noul Mercedes-Benz V-Class va costa începând de la 42.900 de euro, poate fi comandat în Germania de pe 6 martie, iar livrările vor începe la sfârşitul lunii mai.
Sursa: Mercedes