Noul Mini, în România de la 16.850 fără TVA

Versiunea de performanţă a noului Mini este mai ieftină cu 500 de euro decât precedenta, iar la prima înmatriculare taxa de timbru este 0

Noul Mini va fi lansat oficial în România în luna martie, dar importatorul Mini în România a anunţat deja preţurile pentru noua generaţie. Noul Mini este cu 500 Euro mai accesibil pentru versiunea Cooper S şi la acelaşi nivel de preţ pentru Cooper şi Cooper D. De asemenea, clienţii beneficiază de o taxă de timbru zero la prima înmatriculare, având în vedere că toate modelele îndeplinesc deja standardele de emisii Euro 6. Noul Mini poate fi comandat acum la dealerii autorizaţi din România, debutul oficial în showroom-urile din ţară fiind anunţat pentru luna martie.
Noua generaţie păstrează linia clasică, emblematică de design, pe care o completează cu o serie de elemente inedite. Se remarcă astfel, pentru prima dată, grila hexagonală a radiatorului, o evocare a liniilor modelului clasic, dar şi o serie de soluţii tehnologice noi, aşa cum sunt farurile integrale LED, pentru prima dată disponibile în acest segment, sau displayul central de înaltă rezoluţie şi cu o soluţie inovativă de iluminare.
Noul model beneficiază de dezvoltarea BMW Group pentru segmentul compact, de plusul de tehnologie dar şi de sinergiile astfel create. Toate propulsoarele de pe Mini dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie. Acestea combină alimentarea turbo şi tehnologii de control dinamic al alimentării cu aer (aşa cum sunt VANOS şi Valvetronic pentru benzină, Twin-Scroll sau turbina cu geometrie variabilă pentru diesel), cu injecţia directă de combustibil.

Trei motorizări disponibile

La lansare, noul Mini vine în trei versiuni de motorizare, două pe benzină şi una diesel. Mini Cooper dispune de un model de 1.5 litri şi 3 cilindri care dezvoltă 136 cai putere, Mini Cooper S este echipat cu un motor de 4 cilindri în linie de 192 cai putere şi  Mini Cooper D vine cu un motor diesel de 3 cilindri care dezvoltă 116 cai putere.
Tehnologiile grupate sub denumirea Minimalism asigură un raport excelent între performanţele dinamice şi consum. Acesta include, alături de motoare, o nouă dezvoltare a cutiei de viteze de şase trepte, atât manuale cât şi automate şi funcţia „Driving mode“ cu modurile GREEN, MID şi SPORT. Cel mai mare progres în ceea ce priveşte eficienţa l-a înregistrat Mini Cooper, cu 2.6 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h şi emisii cu 27 la sută mai mici. Cel mai mic consum este realizat de Mini Cooper D: 3.5-3.6 litri per 100 km/h sau 92-95 g CO2 per km. În permieră este disponibil un selector „Driving mode“ care permite alegerea unuia dintre cele trei moduri de condus: GREEN, MID şi SPORT. Acesta influenţează răspunsul direcţiei şi acceleraţiei, modul de schimbare al treptelor pentru cutia automată şi funcţionarea amortizoarelor dinamice, atunci când acestea se află în echiparea maşinii. Suplimentar, modul GREEN, împreună cu o cutie automată, permite rularea coasting automată la ridicarea piciorului de pe acceleraţie (rularea liberă, cu decuplarea motorului de la transmisie) pentru un plus de eficienţă.
Plăcerea de a conduce tipică MINI este oferită prin motorizări noi cu răspuns îmbunătăţit, masă redusă şi rigiditate crescută, dar şi un nou sistem de suspensii care se bazează pe utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea. Manevrabilitatea este asigurată şi de un sistem nou de direcţie asistat electric care include funcţia Servotronic standard. Amortizoarele dinamice (Dynamic Driving Control) se regăsesc pentru prima oară la modelele MINI şi asigură în egală măsură un plus de sportivitate şi confort. Disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilităţii (DSC) care include Controlul dinamic al tracţiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafeţe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferenţialul electronic cu patinare limitată (EDLC) şi funcţia Performance Control a DSC sunt oferite opţional. A fost optimizat şi sistemul de frânare iar acum noul model este disponibil cu jante de până la 18 inch, cu 15 inch standard (16 inch pentru Cooper S).
La interior, cadranele de bord pentru turaţie şi viteză sunt completate de un ecran multifuncţional şi indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluţie mare, cu dimensiunea de 4 inch standard şi 8.8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcţii (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru prima dată la Mini, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcţiilor principale (navigaţie, radio, entertainment sau telefon) şi o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul Mini vine şi cu o serie extinsă de sisteme de asistenţă inovative care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoaşterea semnelor de circulaţie şi indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale şi pietoni cu funcţie de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. Mini este o marcă cu adevărat revoluţionară în ceea ce priveşte funcţiile de entertainment. Integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer şi webradio la Facebook şi foursqure. Alături de acestea se remarcă aplicaţiile speciale Mini, ca Mission Control, Dynamic Music şi Driving Excitement sau Minimalism Analyser. Mai mult, sistemul este deschis dezvoltatorilor de aplicaţii pentru sistemele de operare Android şi Apple, astfel încât utilizatorii pot beneficia constant de aplicaţii noi, chiar şi după achiziţionarea maşinii.

Date tehnice

MINI Cooper S
20.500 € fără TVA
4 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)
Capacitate cilindrică: 1998 cmc
Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm (300 Nm overboost)
Acceleraţie (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie automată: 6.7 secunde)
Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h)
Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4 litri) per 100 km
Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)
Norme emisii: EU6

MINI Cooper
16.850 € fără TVA
3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)
Capacitate cilindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm (230 Nm overboost)
Acceleraţie (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)
Norme emisii: EU6

MINI Cooper D
18.250 € fără TVA
3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, turbină cu geometrie variabilă)
Capacitate cilindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm
Acceleraţie (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)
Norme emisii: EU6
Consumul şi emisiile sunt măsurate conform normelor EU şi variază în funcţie de echipare.


 

mini 2014 10
mini 2014 11
mini 2014 12
mini 2014 13
mini 2014 14
mini 2014 15
mini 2014 16
mini 2014 17
mini 2014 18
mini 2014 19
mini 2014 2
mini 2014 20
mini 2014 21
mini 2014 22
mini 2014 23
mini 2014 24
mini 2014 25
mini 2014 26
mini 2014 27
mini 2014 28
mini 2014 29
mini 2014 3
mini 2014 30
mini 2014 31
mini 2014 32
mini 2014 4
mini 2014 5
mini 2014 6
mini 2014 7
mini 2014 8
mini 2014 9
mini 2014
Vezi toata lista

Comentarii