
După o lungă aşteptare, Mercedes-Benz a dat publicităţii primele imagini şi detalii oficiale ale noi C-Class. Şi cum, odată cu apariţia lui CLA, C-Class nu mai este sedan-ul de entry-level al Mercedes, producătorul german a fost nevoit să ridice ştacheta. Astfel, noua C-Class este mai mare, dar şi mai luxoasă decât precedenta versiune. C-Class 2014 este cu 95 de milimetri mai lungă şi cu 40 de milimetri mai lată faţă de vechea versiune, este cu 100 de kilograme mai uşoară şi împrumută multe elemente de design şi tehnologie de la „surorile” mai mari, E-Class şi S-Class.
Aşa cum era de aşteptat, având în vedere noua poziţionare a Clasei C, design-ul noului model, similar cu cel al Claselor E şi S, arată mult mai rafinat şi mai aproape de segmentul premium. Poziţionarea mai sus în gamă a noului C-Class se vede şi la interior, care este mai luxos decât la precedenta versiune, graţie materialelor premium folosite. Pe bord sunt mai puţine butoane, funcţiile multora dintre ele fiind preluate de un ecran montat pe bord (de 7 sau 8.4 inch) şi care este controlat de un buton de comandă rotativ, oferit în standard. Opţional, este disponibil şi un touchpad integrat în cotieră, care oferă o funcţionalitate similară cu cea a unui smartphone.
Pe lângă versiunile de echipare standard, sunt disponibile şi alte trei versiuni de echipare, care oferă personalizare la exterior şi interior: Avantgarde – accentul este pus pe sportivitatea sedan-ului, Exclusive – accentul este pus pe luxul sofisticat şi modern oferit, şi AMG – pentru un caracter pur sportiv.
Trei motorizări pentru lansare
Mercedes oferă pentru lansarea pe piaţă trei versiuni de motorizare, una diesel, C 220 BlueTEC (2.2 litri, 170 de cai putere şi 400 Nm cuplu) şi două pe benzină, C 180 (1.6 litri, 156 de cai putere şi 250 Nm cuplu) şi C 200 (2 litri, 184 cai putere şi 300 Nm cuplu).
La scurt timp după lansare, Mercedes va oferi mai multe variante de motorizare. Printre acestea se va număra şi o nouă variantă diesel, de 1.6 litri. În funcţie de versiunea de echipare aleasă, noul motor turbo cu patru cilindri va oferi 115 sau 136 de cai putere şi 280 sau 320 Nm cuplu. De asemenea, va fi disponibilă şi o versiune îmbunătăţită a motorului diesel de 2.2 litri şi patru cilindri, care, în funcţie de versiune, va oferi între 115 şi 204 cai putere. Pentru versiunea BlueEFFICIENCY Edition, va fi disponibil şi un motor 220 BlueTEC cu 170 de cai putere.
Pe lângă „portofoliul” diesel extrem de bogat, noua C-Class va mai oferi şi alte cinci motoare pe benzină, cu patru cilindri, care vor oferi între 156 şi 238 de cai putere. Acestea beneficiază de tehnologia BlueDIRECT, transferată de la motoarele V6 şi V8 şi include versiunea C 180 ECO Edition. În viitor, C-Class va dispune şi de o versiune de motorizare mai puternică, oferită de un motor pe benzină cu şase cilindri, de 333 de cai putere.
La fel ca la noile E-Class sau S-Class, C-Class 2014 va fi oferită şi într-o versiune hibridă. Versiunea C 300 BlueTEC Hybrid va fi propulsată de un motor diesel cu patru cilindri şi 204 cai putere şi un motor electric compact, care oferă 27 de cai putere. În această versiunea, maşina va consuma doar 3.9 litri de combustibil la fiecare 100 de kilometri.
În funcţie de motorizarea aleasă, noua C-Class va veni cu două noi cutii de viteze manuale cu şase trepte sau o cutie de viteze automată 7G-TRONIC PLUS. Opţional va fi disponibil şi sistemul 4MATIC de tracţiune integrală.
Suspensie pe aer, premieră în segment
Noua Mercedes C-Class este prima maşină din clasa sa oferită cu suspensie pe aer, sub forma unei suspensii AIRMATIC auto-nivelantă, care este controlată electronic pe ambele axe. Aceasta are patru moduri de setare: “Comfort”, “ECO”, “Sport” şi “Sport+”. Este de asemenea disponibilă şi opţiunea “Individual”, care permite şoferului să configureze maşina în funcţie de dorinţele proprii.
Suspensia standard din oţel oferită permite trei moduri de ajustare: confort, confort cu un caracter sportiv şi o setare sport, care coboară maşina cu 15 milimetri.
Nenumărate sisteme de siguranţă
La capitolul sisteme de siguranţă, noua Mercedes C-Class pare într-o ligă proprie în segmentul său. Aproape toate sistemele de siguranţă şi asistenţă a şoferului instalate pe E-Class şi S-Class apar şi la Clasă C. Noua maşină vine, printre altele, cu Attention Assist - avertizează şoferul în momentul în care acesta nu este atent la drum, Adaptive Brake Assist, Collision Prevention Assist Plus – maşina frânează singură în caz de impact imminent, în cazul în care şoferul nu reacţionează, Distronic Plus, cu asistenţă la virare şi funcţia Stop&Go Pilot – maşina virează, frânează şi accelerează singură în ambuteiaje, Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist – permite parcarea automată, Traffic Sign Assist – avertizează şoferul asupra limitelor de viteze sau Adaptive Highbeam Assist Plus.
Cea mai ieftină versiune, 33.500 de euro
Noul Mercedes C-Class este deja disponibil la vânzare. Dintre cele doar trei versiuni oferite momentan, cea mai ieftină este C 180, care porneşte în Germania de la 33.558 de euro. Este urmată apoi de C 200, de la 36.414 euro şi C 220 BlueTEC, care are un preţ de pornire de 38.675 de euro.