Motoarele diesel, pe cale de dispariţie?

Normele de poluare tot mai restrictive încep să-i încurce pe producători

Dominaţia motoarelor diesel în Europa ar putea să se apropie de final şi asta destul de repede. Unii dintre specialiştii în domeniul auto din Europa spun că regulile tot mai stricte privind poluarea pe care trebuie să le respecte maşinile noi vândute în Europa şi implicit şi costurile tot mai mari pentru a produce astfel de modele care să respecte legislaţia ar putea duce la costuri de producţie şi de vânzare exagerat de mari ale motoarelor diesel faţă de cele pe benzină. De asemenea, cele mai noi motoare pe benzină sunt din ce în ce mai economice, iar preţul motorinei este aşteptat să crească în următorii ani într-un ritm mai accelerat decât cel al benzinei. Joe Bakaj, şeful departamentului de dezvoltare din cadrul Ford Europa anticipează că sumele care vor trebui cheltuite pentru ca o maşină propulsată de un motor diesel să atingă norma de poluare EURO 6 şi viitoarea EURO 7 vor fi o mare problemă pentru producători. “Este mult mai ieftin să aduci un motor pe benzină la norma EURO 6. La diesel este nevoie de catalizatoare speciale care cresc costurile de producţie, iar maşinile devin mai grele”, a spus Bakaj pentru Autocar. De asemenea, şi Klaus Schmidt, fostul şef al dezvoltării şasiurilor la divizia M a BMW este de părere că până în 2020, piaţa motoarelor diesel va scădea puternic din cauza normelor de poluare tot mai stricte şi a taxelor mai mari din unele state europene.

Taxe mai mari în România

Un dezavantaj evident al motoarelor diesel îl reprezintă taxele mai mari pe care proprietarii unor astfel de motoare sunt obligaţi să le plătească. Un exemplu elocvent este cel din România, unde cea mai nouă versiune a timbrului de mediu dezavantajează clar motoarele pe motorină. În unele cazuri, un român care doreşte să înmatriculeze în ţară o maşină rulată este nevoit să plătească o taxă de înmatriculare aproape dublă faţă de un autoturism similar, dar cu motor pe benzină. De asemenea, preţul motorinei în România este în acest moment mai mare decât cel al benzinei. 

Europa, cel mai mare consumator de motorină

Europa este de departe cel mai mare „consumator” de motoare diesel, un studiu efectuat recent arătând că 55 la sută din maşinile noi vândute sunt echipate cu motoare diesel, unele state având o medie şi mai mare.

Sursa: Via Autocar
 

Vezi toata lista

Comentarii