M5 şi M6 trec pe 4X4

Şefii de la BMW se gândesc să renunţe la tracţiunea spate la unele din modelele diviziei M

Şefii de la BMW vor să schimbe radical viitoarea gamă M, sau cel puţin o parte din modelele sale. Şefii producătorului german se gândesc să renunţe în cazul lui M5 şi M6 la tracţiunea spate în favoarea tracţiunii integrale, cel mai probabil având în vedere succesul de care se bucură rivalii de la Mercedes sau Audi atunci când vine vorba de vânzarea maşinilor cu tracţiune integrală. „M-am uitat peste cifre şi 80 la sută din AMG-urile comandate în SUA au tracţiune integrală. Ne gândim pentru maşinile noastre la tracţiunea integrală, dar asta nu se va întâmpla până când nu vom aduce succesoarele actualelor M5 şi M6. Totuşi, şi atunci, aceasta va fi o opţiune suplimentară, pentru că mulţi dintre cumpărătorii de M preferă tracţiunea spate”, a declarat Friedrich Nitschke, preşedintele diviziei M de la BMW.

Mai lent ca rivalii

Şi, deşi nu vor să recunoască, se pare că nu doar vânzările îi determină pe bavarezi să ia această decizie. Un alt aspect supărător pentru BMW este acela că până şi cel mai puternic M5 este mai lent până la o sută de kilometri pe oră decât rivale cum ar fi Audi RS6 Avant şi R7, Porsche Panamera Turbo sau Mercedesul E63 AMG cu tracţiune integrală.

M3 şi M4 rămân cu tracţiune spate

BMW nu este totuşi pregătit să renunţe definitiv la una dintre caracteristicile care au făcut celebră seria M. Dacă viitoarele generaţii de M5 şi M6, aşteptate să ajungă pe piaţă undeva în următorii trei sau patru ani vor avea tracţiune integrală,  Nitschke anunţă răspicat că este exclus ca M3 şi M4 să aibă vreodată tracţiune integrală: „Poate M5 şi M6 vor avea în viitoarea generaţie tracţiune integrală, dar M3 şi M4 nu, niciodată. Să accelerezi la ieşirea dintr-o curbă în această configuraţie, cu tracţiune spate, este fantastic, nu ai nevoie de tracţiune integrală”.

Sursa: Motoring
 

Vezi toata lista

Comentarii