Ford a prezentat oficial noul Focus

Facelift-ul celei de-a treia generaţie a lui Focus a fost prezentat astăzi şi vine cu o serie de tehnologii noi, în premieră

Cea mai vândută maşină la nivel mondial anul trecut, cu 1.1 milioane de unităţi, a primit de astăzi o nouă faţă. Ford a prezentat la Congresul de Telefonie Mobilă de la Barcelona versiunea facelift a celei de-a treia generaţie a lui Focus.
Din punct de vedere al design-ului, surprizele lipsesc, asta după ce în week-end au apărut pe internet primele fotografii cu noul Focus. Cele mai importante modificări estetice sunt la partea frontală a maşinii, unde apare noua grilă faţă prezentă pe modelele noi Ford, o capotă redesenată, o nouă bară faţă şi faruri noi. Restul caroseriei nu se schimbă prea mult, cu excepţia bării spate şi a unor mici modificări aduse stopurilor, care vin acum cu tehnologie LED. La interior, consola centrală este mult simplificată faţă de versiunea pe care o înlocuieşte, unele dintre butoane fiind eliminate. Apare de asemenea şi un volan nou, materiale de mai bună calitate, dar şi un sistem multimedia nou, Sync2, centrat în jurul unui ecran tactil de 8 inch. Ford insistă asupra calităţii controlului vocal, care poate apela persoane din agenda telefonică, poate modifica temperature climatizării, poate introduce destinaţia pentru sistemul de navigaţie, sau poate selecta o anumită piesă muzicală. Mai mult, în cazul în care şoferul rosteşte “mi-e foame”, maşina caută automat cele mai apropiate restaurante.

Motoare noi, unul produs la Craiova

Ford Focus facelift va fi oferit spre vânzare împreună cu motoarele de pe actuala generaţie, dar şi cu două motoare noi. Primul dintre ele este un nou EcoBoost, de 1.5 litri, care este produs chiar la fabrica de motoare a Ford de la Craiova. Acesta va oferi 150 sau 180 de cai putere şi va înlocui în următorii ani vechiul motor EcoBoost de 1.6 litri. De asemenea, în gama Focus îşi va face apariţia şi un nou TDCi de 1.5 litri, disponibil cu 95 sau 120 de cai putere. De asemenea, Focus facelift va putea fi dotat şi cu următoarele motoare: EcoBoost de 1 litru cu 100 sau 125 de cai putere, TI-VCT de 1.6 litri cu 85, 105 şi 125 cai putere, sau două motoare pe motorină, un TDCi de 1.6 litri cu 95 sau 115 cai putere şi un TDCi de 2 litri şi 150 de cai putere. De asemenea, va fi disponibilă şi o versiune electrică, cu 145 cai putere.
În funcţie de echipare şi motorizarea aleasă, noul Focus va veni cu cutii de viteze manuale cu cinci sau şase trepte, o cutie automată cu şase rapoarte sau una PowerShift automată cu şase trepte.
Schimbările de pe noul Focus nu se rezumă însă doar la cele estetice şi la capitolul motorizări. Inginerii Ford au umblat şi la rigiditatea structurală faţă, au reajustat amortizoarele, au revizuit geometria suspensiei şi au instalat un nou sistem ESP.

Multe sisteme de siguranţă

Noul Focus impresionează şi prin nenumăratele sisteme de siguranţă şi de asistenţă a şoferului, unele din ele noi în segment. Una dintre ele este Perpendicular Parking, care ajută şoferul la parcarea cu spatele între două maşini, în timp ce senzorii sistemului Cross Traffic Alert avertizează şoferul atunci când iese cu spatele dintr-un loc de parcare. De asemenea, atunci când sistemul Park-Out Assist este activat, volanul este acţionat automat, iar şoferul trebuie să folosească doar frâna şi acceleraţia în timpul manevrei de ieşire dintr-o parcare paralelă. Printre alte sisteme de asistenţă şi siguranţă se mai numără: Active City Stop, Distance Alert (permite selectarea unei distanţe faţă de vehiculele din faţă), MyKey (stabilirea unor parametric predefiniţi atunci când şoferul împrumută maşina altor persoane), Door Edge Protection (protecţie pentru evitarea lovirii uşilor în parcare), Adaptive Front Lighting (reglează fasciculul bi-xenon în funcţie de cantitatea de lumină din jur) sau Emergency Assist (sistemul apelează automat numărul de urgenţă în caz de accident).

Sursa: Ford

 



ford focus facelift 2014_01
ford focus facelift 2014_02
ford focus facelift 2014_03
ford focus facelift 2014_04
ford focus facelift 2014_05
ford focus facelift 2014_06
ford focus facelift 2014_07
ford focus facelift 2014_08
ford focus facelift 2014_09
ford focus facelift 2014_10
ford focus facelift 2014_11
ford focus facelift 2014_12
ford focus facelift 2014_13
ford focus facelift 2014_14
ford focus facelift 2014_15
ford focus facelift 2014_16
ford focus facelift 2014_17
ford focus facelift 2014_18
ford focus facelift 2014_19
ford focus facelift 2014_20
ford focus facelift 2014_21
ford focus facelift 2014_22
ford focus facelift 2014_23
ford focus facelift 2014_24
ford focus facelift 2014_25
ford focus facelift 2014_26
ford focus facelift 2014_27
ford focus facelift 2014_28
ford focus facelift 2014_29
ford focus facelift 2014_30
ford focus facelift 2014_31
ford focus facelift 2014_32
ford focus facelift 2014_33
ford focus facelift 2014_34
ford focus facelift 2014_35
ford focus facelift 2014_36
ford focus facelift 2014_37
ford focus facelift 2014_38
ford focus facelift 2014_39
ford focus facelift 2014_40
ford focus facelift 2014_41
ford focus facelift 2014_42
ford focus facelift 2014_43
ford focus facelift 2014_44
ford focus facelift 2014_46
ford focus facelift 2014_47
Vezi toata lista

Comentarii