
Divizia M a celor de la BMW a dezvăluit astăzi primele detalii oficiale despre cele mai noi versiuni M3 Sedan şi M4 Coupe. Una dintre cele mai mari schimbări este reprezentată de grija producătorului pentru reducerea greutăţii celor doi bolizi. Noua generaţie M4 va fi cu aproximativ 80 de kilograme mai uşoară decât un M3 Coupe din generaţia anterioară. Pentru a obţine o greutate redusă, BMW a construit plafonul din plastic ranforsat cu fibră de carbon, o cutie de viteze mai uşoară sau elemente din aluminiu pentru suspensii.
Renunţă la V8
O altă schimbare majoră pentru noile M3 Sedan şi M4 Coupe o reprezintă motorul. BMW a renunţat la V8-ul de la precedentele modele şi revine la un motor cu şase cilindri în linie, folosit la a doua şi a treia generaţie a legendarei maşini sport. Nemţii spun însă că fanii V8-ului pot sta liniştiţi: noul motor biturbo permite atât turaţii înalte, până la 7.500 de rotaţii pe minut, pentru un răspuns imediat la apăsarea pedalei de acceleraţie, dar şi o putere constantă la diferite viteze. Nemţii se mai laudă şi cu eficienţa deosebită a noului motor, care, deşi va avea 430 de cai putere, cu aproape 20 mai mult decât V8-ul, este cu 25 la sută mai eficient atunci când vine vorba de consumul de carburant.
Cutia de viteze standard pentru cele două noi modele va fi una manuală în şase trepte, mult îmbunătăţită însă şi mai uşoară decât cea a precedentului model, dar clienţii pot opta şi pentru una cu dublu ambreiaj în şapte trepte. BMW nu a uitat nici de aerodinamică, M3 Sedan şi M4 Coupe venind cu un design unic în faţă, spate şi la câteva dintre elementele laterale de caroserie. De asemenea, oglinzile au fost sculptate pentru a reduce rezistenţa aerului, iar podeaua este netedă.
Este de aşteptat ca cele două modele să fie lansate oficial la Salonul auto de la Detroit din 2014. Urmăriţi mai jos un video în care piloţii BMW Timo Glock şi Bruno Spengler testează noile modele.