Modelul este destinat exclusiv competițiilor automobilistice

Opel a lansat oficial cel mai performant și mai scump Astra din istorie. Nu este însă un model pentru drumurile publice, ci este destinat echipelor private care vor concura din sezonul viitor al campionatelor de turisme.
Opel Astra TCR (Touring Car Racing), dezvoltat de Opel Motorsport în colaborare cu Kissling Motorsport, este bazat pe ultima versiune a modelului de serie Astra cu cinci uși, dar în această configurație nu mai are nimic în comun, în afară de design, cu modelul de serie. Mașina este substanțial mai ușoară, având doar 1.200 de kg și este dotată cu un kit de caroserie optimizat pentru o aerodinamică mai bună. Opel Astra TCR beneficiază de un splitter față ajustabil, un spoiler spate masiv, suspensie reglabilă și sistem de frânare sport, cu discuri de frână față de 378 de mm și etriri cu șase pistoane.
Sub capotă, Opel a montat un motor turbo de 2 litri și patru cilindri, dezvoltat special pentru motorsport, care oferă 330 de cai putere și un cuplu maxim de 420 Nm. Toată puterea este distribuită roților față cu ajutorul unei cutii de viteze secvențială cu șase trepte, echipată cu padele montat pe volan. Pentru a se supune reglementărilor FIA, mașina nu beneficiază de ABS și EBD și este dotată cu un rezervor de combustibil de 100 de litri, o reglementare FIA care va intra în vigoare abia în sezonul 2017.
Echipele private de curse care vor dori să achiziționeze noul Opel Astra TCR vor trebui să plătească 95.000 de euro plus TVA pentru mașină, iar livrările vor începe din luna februarie a anului viitor.
Sursa: Opel
Vezi toata lista