
O dovadă ar fi proaspăta angajare a lui Christoph Moeller, fost colaborator al lui Oliver Wyman pentru sectorul automobilelor ce va fi responsabil de structura OEM pe Europa.
Anul trecut a fost lansat programul Be-Free, o colaborare Amazon.it și Fiat, ce are ca scop propunerea unei baze permanente a produsului auto, înlocuind astfel dealer-ii tradiționali.
Următoarea piață vizata de Amazon va putea fi cea a Angliei (în ciuda Brexit-ului) dar încă nu există specificații clare despre cum va funcționa, ce mărci vor fi puse în vânzare și dacă se vor vinde mașini noi sau uzate.
Există deja producători care răspund necesităților societății de astăzi, permițând clienților să configureze automobilele online. Grupul BMW testează vânzările online numai pe anumite piețe deocamdată iar Mercedes-Benz și Jaguar Land Rover au magazine ce includ restaurant și bar propriu. Amazon va avea o concurență serioasă precum Hyundai, Peugeot și Smart, care sunt deja activi în domeniul vânzărilor online, precum și alte site-uri gigant care se ocupă exclusiv de vânzări auto. În ceea ce privește Amazon.it și Fiat, grupul FCA a deschis un salon virtual și oferă modelele Fiat 500, Panda sau 500L cu o reducere de 33% garantată. Mașina nu va fi totuși adusă de curier! Clientul comandă mașina dorită, primeste un kit de bunvenit în valoare de 180EUR, alege dealer-ul și va ridica mașina de la reprezentanță.