
Scopul acestui reportaj-test drive a fost acela de a forța limitele unui model Dacia Sandero înainte ca efectele prețului scăzut să se facă simțite.
Modelul Dacia Sandero este al 12-lea cel mai bine vândut automobil din Europa, iar 100.000 Dacii au fost vândute în Marea Britanie de la relansarea mărcii din 2013. Renault are două fabrici în Maroc, acestea furnizând mașinile în Africa dar și pe alte piețe. Fabrica ultra-modernă din Tangier construiește Sandero și pentru Marea Britanie. Deschisă în 2012, această fabrică a atins de curând un milion de vehicule construite.
Provocarea a fost parcurgerea distanței de 1510 mile (2430 km) dintre Hotelul Continental din Tangier, Maroc, și sediul Autocar din Twickenham, Londra, UK, cu o Dacia Sandero 90 TCe Ambiance.
Renault a construit diferite mașini la fabrica Casablanca încă din 1966, Dacia fiind inclusă în producție din 2005.
Străzi înguste, populate: ambreiajul rezistă
Tangier este un oraș cu drumuri nu doar înguste dar și deluroase, și pe deasupra mulți oameni cu diverse treburi, condiții care pun întrebuințează serios sistemul de ambreiaj. Odată cu apusul soarelui, drumul în afara orașului spre port anunță alte provocări: deluros, curbe, în mare parte neted, neiluminat. Fiind un model pentru UK cu volan pe dreapta, într-o țară cu conducere pe dreapta, experții Autocar reclamă răspândirea luminii farurilor, fiind totuși mulțumiți de buna aderență și chiar de puterea neașteptată. Teste au mai fost făcute și pe drumuri accidentate sau autostrăzi din Spania și Franța, până la Eurotunel, Dacia demonstrându-și fiabilitatea dar, desigur, simțindu-se mai bine pe autostrăzi cu 120-140 km/h, mașina putând mai mult dar experții auto evitând plata unor amenzi pentru viteză.
Sursa: autocar.co.uk