BMW a strălucit la ediția din acest an a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, acolo unde compania germană a prezentat un concept futurist, gândit ca un omagiu pentru legendarul model 3.0 CSL din anii 70. Botezat BMW 3.0 CSL Hommage, conceptul este unul ultra-futurist, dar care se inspiră din liniile de design ale „strămoșului” său. „Automobilele Hommage demonstrează nu numai cât suntem de mândri de patrimoniul nostru, ci şi cât de important este trecutul în determinarea viitorului. BMW 3.0 CSL Hommage reprezintă o conexiune cu realizările inginereşti exemplificate de designul ultrauşor şi performanţele BMW 3.0 CSL. Datorită construcţiei ultrauşoare inteligente şi materialelor moderne, 3.0 CSL Hommage aduce caracterul modelului iniţial în secolul XXI, pe care îl prezintă într-o formă nouă şi interesantă”, a declarat Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design.
Utraușor, cuvântul cheie
Acronimul „CSL” vine de la „Coupe Sport Leichtbau” (coupe, sport, ultrauşor). Astfel că, la fel ca modelul anilor 70, construit atunci cu ajutorul aluminiului pentru a reduce greutatea și actualul concept urmează aceeași filozofie a construcției ultraușoare. Numai că actualul concept folosește plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), acesta fiind vizibil atât la interior cât și la exterior.
Design futurist
Noul BMW 3.0 CSL Hommage este o interpretare modernă a design-ului modelului anilor 70. Caroseria alungită începe cu deflectoare de aer, pasaje puternice ale roţilor şi spoilere proeminente pe acoperiş şi în spate. Partea frontală este una dintre cele mai joase existente la un automobil al BMW Group și este dominată de grila față de dimensiuni mari flancată de farurile subțiri care folosesc tehnologia LED și laser. Aspectul musculos al conceptului continuă și în partea din spate, acolo unde caracteristica principală sunt stopurile, unite printr-o bandă LED care traversează spoilerul spate.
BMW nu a dat detalii și despre motorizarea conceptului, limitându-se să precizeze că acesta este propulsat de: „un motor puternic, cu șase cilindri în linie, care beneficiază de tehnologia eBoost”.
Vezi toata lista
Comentarii