
BMW a câştigat patru distincţii, printre care și marele premiu, în timp ce motorul Ford EcoBoost de 1 litru a obţinut titlul în clasa sa pentru al patrulea an consecutiv
Astăzi a avut loc la Engine Expo din Stuttgart desemnarea câştigătorilor concursului „International Engine of the Year Awards”, (n. r. „Motorului Internaţional al Anului”). Marii câştigători ai ediţiei din acest an au fost BMW, care a obţinut patru premii, printre care și Marele Premiu, dar şi Ford, al cărui motor EcoBoost de 1 litru, care se produce şi la fabrica Ford de la Craiova, a obţinut pentru al patrulea an consecutiv titlul de „Motorului Internaţional al Anului” în clasa sa.
Motorul de la BMW i8 a fost desemnat câştigătorul categoriei sale datorită propulsorului pe benzină, cu trei cilindri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, în timp ce întregul sistem de propulsie al BMW i8 a reuşit o altă victorie la clasă pentru cel mai bun „motor nou”. De asemenea, combinaţia între electromotor şi motorul cu ardere internă a obţinut succesul şi în clasamentul general. În categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între 2,5 şi 3,0 litri, motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie M TwinPower Turbo, de la modelele BMW M3 şi BMW M4 a ocupat primul loc.
În ceea ce priveşte motorul Ford EcoBoost de 1 litru, acesta a obţinut pentru al patrulea an consecutiv titlul de „Cel mai bun motor sub 1 litru”, după ce, în precedenții trei ani câștigase titlul suprem. Nici anul acesta EcoBoost nu a fost departe de marele premiu, clasându-se pe poziția a doua, la doar 7 puncte în spatele câștigătorului. Motorul EcoBoost de 1 litru este oferit în mai multe versiuni, cu 100, 125 şi 140 de cai putere, este produs în fabricile Ford de la Koln şi Craiova şi este disponibil în 72 de ţări din întreaga lume.
Câştigătorii „International Engine of the Year Awards”, pe categorii:
International Engine of the year: BMW 1.5 litri, trei cilindri, benzină (motorul pe benzină al hibridului BMW i8)
Sub 1 litru: Ford 999 centimetri cubi, trei cilindri, turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100 cai putere, 125 cai putere), Fiesta Red/Black (140 cai putere), Mondeo, EcoSport (125 cai putere), Tourneo Connect / Courier )
1 litru - 1.4 litri: PSA Peugeot Citroen, 1.2 litri trei cilindri, turbo (Peugeot 208 (110 cai putere), 308 (110 cai putere, 130 cai putere), Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 cai putere), C4, DS4 (110 cai putere, 130 cai putere )
1.4 litri - 1.8 litri: BMW 1.5 litri, trei cilindri, hibrid benzină-electric
1.8 litri - 2 litri: Mercedes AMG 2 litri turbo (Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG, 360 cai putere) )
2 litri - 2.5 litri: Audi 2.5 litri cinci cilindri turbo (Audi RS3 – 367 cai putere, RS Q3 – 340 cai putere))
2.5 litri – 3 litri: BMW M 3 litri bi-turbo, şase cilindri (BMW M3, BMW M4 (431 cai putere))
3 litri - 4 litri: McLaren 3.8 litri bi-turbo V8 (McLaren 675LT (675 cai putere), 650S (650 cai putere), 625C (625 cai putere), 12C (625 cai putere) )
Peste 4 litri: Ferrari 4.5 litri V8: (Ferrari 458 Italia (570 cai putere), 458 Speciale (605 cai putere))
Motor „verde”: Tesla full-electric (Tesla Model S (380 cai putere, 385 cai putere, 700 cai putere))
Motor nou: BMW 1.5 litri, trei cilindri, benzină, hibrid benzină-electric (BMW i8)
Motor de performanţă: Ferrari 4.5 litri V8: (Ferrari 458 Italia (570 cai putere), 458 Speciale (605 cai putere))
Vezi toata lista