Astra OPC Extreme, cel mai puternic din istorie

Modelul pur sportiv se va produce în serie limitată şi oferă mai mult de 300 de cai putere

Opel a prezentat astăzi primele imagini şi detalii oficiale despre cel mai rapid Astra pentru drumurile publice din istorie. Dezvoltat pe Nurburgring, noul Astra OPC Extreme este propulsat de un motor turbo de 2 litri şi este echipat cu toate componentele cheie de înaltă performanţă ale omologului său de curse, Opel Astra OPC Cup. Sub capota din fibră de carbon a lui Astra OPC Extreme se află cel mai puternic motor patru cilindri fabricat vreodată de Opel, acesta oferind peste 300 de cai putere. Motorul este construit complet din aluminiu şi vine cu o transmisie manuală cu şase trepte, care transmite puterea punţii faţă printr-un diferenţial autoblocabil.

Greutate redusă, graţie fibrei de carbon

Opel Astra OPC Extreme vine şi cu o greutate redusă cu 100 de kilograme faţă de versiunea de serie Astra OPC, graţie materialelor compozite din carbon care abundă pe noul model. Carbonul este folosit pe aripile spate, optimizate din punct de vedere aerodinamic, pentru difuzor, spoilerul faţă, capotă, suportul în diagonală al suspensiei, capacul motorului, toate cele patru roţi, sistemul de ventilaţie de la nivelul pasajelor roţilor spate şi pentru acoperiş. Jantele din fibră de carbon sunt cu 20 de kilograme mai uşoare decât variantele din aluminiu. Acoperişul din fibră de carbon cântăreşte doar 2.6 kilograme, faţă de un acoperiş din oţel de 9.3 kilograme şi coboară semnificativ centrul de greutate al maşinii. Aripile sunt fabricate din aluminiu şi cântăresc doar 800 de grame bucata, faţă de 2.2 kilograme cât cântăresc variantele din oţel.
Modelul super-sport are şi frâne pe măsură: sistem de frânare Brembo cu şase pistoane – inclusiv discuri de 370 mm în faţă. Jantele de 19 inch de înaltă performanţă cu pneuri 245/35 dezvoltate special pentru Extreme joacă, de asemenea, un rol cheie şi oferă aproape acelaşi nivel de aderenţă precum cele de pe modelele de curse. În plus, şasiul (arc/amortizor) este reglabil, la fel ca în cazul unui autovehicul de curse veritabil.
Interiorul a fost şi el conceput să fie unul pe măsura caracterului sportiv al lui Astra OPC Extreme. Scaunele din spate au fost scoase şi a fost introdusă o bară antiruliu de siguranţă. Şoferul şi pasagerul beneficiază de scaune de curse Recaro concepute special, care vin cu centuri de siguranţă cu prindere în şase puncte. Volanul este ranforsat cu fibră de carbon, acoperit cu velur, cu cusături decorative fine de culoare galbenă. Culoarea de bază Opel Motorsport decorează modelul Astra OPC EXTREME şi în alte părţi, de exemplu în cadrul logo-ului conceput exclusiv şi în elementele lăcuite de pe pragurile laterale şi buza spoilerului faţă.
Opel planifică o producţie în serie limitată pentru modelul super sportiv Astra OPC Extreme, care va fi prezentat publicului pentru prima dată săptămâna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva.

Sursa: Opel
 

opel astra opc extreme_01
opel astra opc extreme_02
opel astra opc extreme_03
opel astra opc extreme_04
opel astra opc extreme_05
opel astra opc extreme_06
opel astra opc extreme_07
opel astra opc extreme_08
opel astra opc extreme_09
opel astra opc extreme_10
Vezi toata lista

Comentarii