
Mult aşteptatul şi anticipatul Mercedes-Benz AMG GT a văzut „lumina zilei” la Affalterbach, sediul diviziei de performanţă a constructorului german. Cel care a introdus în scenă al doilea model construit integral de Mercedes AMG a fost pilotul de Formula 1 Nico Rosberg, liderul clasamentului piloţilor în acest sezon.
Prezentat drept o maşină sport care poate fi folosită zi de zi, noul AMG GT calcă pe urmele lui SLS AMG. Design-ul nu mai poate fi considerat o surpriză, având în vedere numeroasele fotografii spion care ne-au fost prezentate de-a lungul ultimului an. Partea frontală este dominată de o grilă proeminentă, cu prize de aer de dimensiuni mari şi faruri LED de proporţii generoase. Aripile faţă sunt ventilate, plafonul coboară destul de mult spre spatele maşinii, acolo unde întâlnim stopuri LED subţiri şi un spoiler retractabil. AMG GT foloseşte jante de aliaj de 19 inch, în timp ce AMG GT S poate fi comandat cu jante de 19 sau 20 de inch.
Interiorul nu mai este nici pe departe o surpriză, acesta fiind prezentat în urmă cu câteva luni. Pasagerii beneficiază de lux desăvârşit, într-o atmosferă sportivă. Mercedes AMG GT vine cu un volan sport multifuncţional, o consolă centrală destul de lată, un sistem infotainment cu un ecran de 7 sau 8.4 inch, scaune sport îmbrăcate în piele şi mai multe inserţii de aluminiu sau carbon.
Din punct de vedere al motorizării, versiunea entry-level a noului AMG GT vine cu un motor V8 bi-turbo de 4 litri care produce 462 de cai putere şi 600 Nm cuplu. Acesta este conectat unei cutii de viteze automate cu şapte rapoarte, combinaţie care permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4 secunde şi să atingă o viteză de top, limitată electronic, de 304 km/h.
Cei care doresc şi mai multă putere au la dispoziţie AMG GT S, care vine cu acelaşi motor, dar care este setat să ofere 510 cai putere şi 650 Nm cuplu. Graţie puterii suplimentare, modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde şi are o viteză de top limitată electronic de 310 km/h.
Sursa: Mercedes-Benz