
Plecat de pe poziția a doua a grilei chiar în spatele britanicului, Vettel a preluat conducerea în prima trecere pe Kemmel Straight, într-un tur care s-a dovedit unul haotic după ce o frânare întârziată a lui Nico Hulkenberg în primul viraj a dus la un accident în lanț care i-a mai implicat pe Fernando Alonso și Charles Leclerc. Mașina Mclaren a spaniolului a trecut pe deasupra monopostului Sauber a lui Leclerc, cu Alonso remarcând la final că noua protecție a capului piloților „a fost un lucru foarte bun azi”. Urmele lăsate pe sistemul halo par a confirma această observație. Într-un incident separat, Kimi Raikkonen și Daniel Ricciardo au suferit la rândul lor avarii la mașini care i-au determinat să abandoneze cursa.
Odată ajuns la conducere, Vettel nu a mai cedat-o până la final, obținând a 52-a victorie și al 107-lea podium din carieră, două performanţe care îl aduc în fața lui Alain Prost în clasamentul tuturor timpurilor. Mai important, acesta a întrerupt seria pozitivă a lui Hamilton, reducând cu 7 puncte diferența care îi separă în fruntea ierarhiei și având de recuperate acum 17 puncte înainte de cursă de casă a Ferrari de la Monza.
Britanicului nu i-a rămas decât să diminueze pierderile, având o cursă solidă pentru a termina pe locul 2, deși a părut că nu poate ține cadența cu mașina Ferrari de-a lungul celor 7.004 km pe care îi are circuitul de la Spa Francorchamps.
Între timp, Max Verstappen a încântat mulțimea de fani olandezi care au trecut granița pentru a-și vedea favoritul și a obținut un surprinzător loc 3, un rezultat binevenit ținând cont de dificultățile avute de Red Bull tot weekend-ul pentru a obține un ritm competitiv.
Pilotul cel mai activ întreaga cursă a fost Valtteri Bottas, care plecat de pe locul 17 în urma unor penalități cauzate de schimbările făcute asupra unității de propulsie Mercedes, a reușit să urce până pe locul 4 la final după o serie de depășiri incisive, printre care și una asupra Brendon Hartley (Toro Rosso) realizată pe exteriorul virajului Eau Rouge.
Racing Point (noua titulatură a echipei Force India după reorganizare) a avut parte de asemenea de un „debut” impresionant, terminând cu Sergio Perez pe 5 și Esteban Ocon pe 6 după ce aceștia plecaseră în cursă de pe locul 4 respectiv 3 pe grilă.
Altă echipă care a avut parte de o cursă bună a fost Haas, care a terminat în puncte cu ambele mașini, cu Grosjean pe 7 și Magnussen pe 8. De asemenea Pierre Gasly (Toro Rosso) se va declara mulțumit cu locul 9 iar Marcus Ericsson a adus pentru Sauber ultimul punct pus în joc.
Între timp, pilotul Mclaren, Stoffel Vandoorne, va pleca de la cursa de pe teren propriu cu „performanţa” ingrată de a fi fost ultimul în fiecare sesiune din weekend și terminând cursa pe locul 15 din 15 piloți care au trecut linia de sosire.
Cele 25 de puncte reușite de Vettel față de cele 18 ale lui Hamilton reduc diferența de la vârful clasamentului mondial la 17 cu maximum 200 de puncte puse în joc în ultimele 8 curse ale sezonului.
Aceasta trebuie să fi fost o victorie extrem de satisfăcătoare pentru Ferrari. Nu doar că e prima obținută la Spa din 2009 incoace, dar cu atât Scuderia cât și Mercedes venind în Belgia cu a treia specificație a motoarelor, cursa câștigată pare a sta mărturie a triumfului tehnologic asupra rivalilor. La final, un Hamilton uluit părea să confirme acest lucru, oferind o evaluare clară a dezavantajului pe care Mercedes îl au acum: „A trecut pe lângă mine în linie dreaptă de parcă nici nu eram acolo”, referindu-se la depășirea lui Vettel realizată în primul tur. „Prin urmare noi trebuie să facem toate eforturile să vedem dacă putem recupera...”. Rezultatul este cu atât mai îngrijorător pentru echipa germană cu cât Formula 1 se va îndrepta acum către Monza, atât tărâmul de casă al Ferrari cât şi un circuit notoriu de putere.
Statisticile care contează:
• Sebastian Vettel trece în fața lui Alain Prost pe locul 3 în clasamentul tuturor timpurilor atât al numărului de victorii (52) cât și al clasărilor pe podium (107)
• Vettel plecase în cursă la egalitate cu Prost și în ceea ce privește numărul de tururi avute la conducere în Belgia (85). Prin urmare, germanul i-a furat și acest record „Profesorului” francez.
• Aceasta a fost prima victorie la Spa a Ferrari din acest deceniu, Kimi Raikkonen câștigând pentru Scuderie ultima oară în 2009.
• Lewis Hamilton a încheiat pentru a șaptea oară pe podium în Belgia dar pentru prima dată pe locul 2.
• Britanicul a început acum mai multe Mari Premii pentru Mercedes (111) decât o făcuse în prealabil pentru Mclaren (110).
• Cu Racing Point începând cursa din Belgia cu 0 puncte, ei i-au depășit deja pe Williams în clasamentul general și sunt la doar un punct în spatele Sauber după ce au reușit să adune 18 în acest weekend.
• Terminând pe locul 8, Kevin Magnussen a adunat primele sale puncte la Spa.
• Pentru prima oară în carieră, Pierre Gasly a reușit să puncteze în două curse consecutive.
• Charles Leclerc a abandonat încă din primul tur pentru al doilea Mare Premiu la rând.
Clasament Mare Premiu Belgia
1. Sebastian Vettel Ferrari
2. Lewis Hamilton Mercedes
3. Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer
4. Valtteri Bottas Mercedes
5. Sergio Perez Force India Mercedes
6. Esteban Ocon Force India Mercedes
7. Romain Grosjean Haas Ferrari
8. Kevin Magnussen Haas Ferrari
9. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso Honda
10. Marcus Ericsson Sauber Ferrari
11. Carlos Sainz Renault
12. Sergey Sirotkin Williams
13. Lance Stroll Williams Mercedes
14. Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso Honda
15. Stoffel Vandoorne McLaren Renault
NC: Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer - abandon
NC: Kimi Raikkonen Ferrari Heuer - abandon
NC: Charles Leclerc Sauber - abandon
NC: Nico Hulkenberg Renault - abandon
NC: Fernando Alonso McLaren Renault - abandon
Clasament general piloți - sezon 2018
1. Lewis Hamilton GBR Mercedes 231
2. Sebastian Vettel GER Ferrari 214
3. Kimi Räikkönen FIN Ferrari 146
4. Valtteri Bottas FIN Mercedes 144
5. Max Verstappen NED Red Bull Racing TAG Heuer 120
6. Daniel Ricciardo AUS Red Bull Racing TAG Heuer 118
7. Nico Hulkenberg GER Renault 52
8. Kevin Magnussen DEN Haas Ferrari 49
9. Fernando Alonso ESP McLaren Renault 44
10. Sergio Perez MEX Force India Mercedes 40
11. Esteban Ocon FRA Force India Mercedes 37
12. Carlos Sainz ESP Renault 30
13. Pierre Gasly FRA Scuderia Toro Rosso Honda 28
14. Romain Grosjean FRA Haas Ferrari 27
15. Charles Leclerc MON Sauber Ferrari 13
16. Stoffel Vandoorne BEL McLaren Renault 8
17. Marcus Ericsson SWE Sauber Ferrari 6
18. Lance Stroll CAN Williams Mercedes 4
19. Brendon Hartley NZL Scuderia Toro Rosso Honda 2
20. Sergey Sirotkin RUS Williams Mercedes 0
Clasament general constructori - sezon 2018
1. Mercedes 375
2. Ferrari 360
3. Red Bull Racing TAG Heuer 238
4. Renault 82
5. Haas Ferrari 76
6. McLaren Renault 52
7. Scuderia Toro Rosso Honda 30
8. Sauber Ferrari 19
9. Racing Point Force India Mercedes 18*
10. Williams 4
*Echipei Force India i-au fost sterse punctele din clasamentul constructorilor. Dupa reorganizarea administrativa si dupa redenumirea in Racing Point, aceasta a plecat de la 0.
Paddock-ul Formulei 1 nu o să aibă mult pentru a-şi face bagajele şi a le despacheta iar pentru că în acest weekend, 31 august – 2 septembrie, urmează Marele Premiu al Italiei de la Monza.
Sursa: www.formula1.com