
Până atunci, rezultatele de mai jos sunt cele mai relevante pentru o primă evidență statistică.
Cine a fost cel mai rapid?
Ferrari au setat timpii de referință, Kimi Raikkonen fiind singurul care a coborât sub 1m19s pe circuitul Barcelona - Catalunya. Comparativ cu timpul reușit de Lewis Hamilton în 2016 când a caștigat pole position-ul cu 1m22s, finlandezul a imbunătățit performanța cu peste 3 secunde. Scuderia a fost urmată de Mercedes, Williams și Red Bull, toate cu sub o secundă de Raikkonen cu Toro Rosso conducând echipele din a doua jumătate. Doar două echipe au terminat la peste două secunde: McLaren și Sauber.
De notat este că în timp ce majoritatea piloților și-au stabilit cei mai buni timpi folosind pneurile Pirelli cele mai rapide (ultrasoft), au fost și câteva excepții importante: Raikkonen (supersoft), Bottas (supersoft), Verstappen (supersoft) și Stroll (soft).
Cine a mers cel mai mult?
Numărul de tururi parcurse este un indicator al fiabilității unei mașini deși nu oferă neapărat o imagine absolută: au avut piloții sesiuni mai multe dar scurte sau au completat câteva simulări de cursă? Ce este clar e că având o motorizare Mercedes sau Ferrari în spatele mașinii crește șansele parcurgerii unor distanțe mai lungi.
Putere confirmată?
După cum se poate vedea mai jos, mașinile cu motoare Mercedes (Mercedes, Williams, Force India) au adunat cei mai mulți kilometri urmate de cele cu motoare Ferrari (Ferrari, Haas, Sauber). Cu un pas în spate au fost echipele cărora Renault le asigură motorizarea (Renault, Red Bull, Toro Rosso) cu Honda (McLaren) încheind plutonul.
Turul perfect?
Kimi Raikkonen a stabilit cei mai buni timpi ai iernii pe fiecare dintre cele trei tronsoane ale circuitului de lângă Barcelona. Dacă le-ar fi adunat într-un singur tur, timpul său ar fi fost de 1m 18.582 secunde, o îmbunătățire cu doar 0.052 secunde față de cel mai rapid tur pe care l-a realizat. Impresionant!
Sursa: www.formula1.com
Vezi toata lista