
UPDATE 12:30 / 30 decembrie
Medicii de la spitalul din Grenoble au confirmat în cadrul unei conferinte de presă: "Starea lui Michael este în continuare critică și extrem de gravă...Deocamdată nu putem spune care va fi viitorul lui Michael Schumacher. Nu vorbim despre ceea ce se va întâmpla, ci despre tratament. Trebuie să vedem ce se întâmplă de la oră la oră. Echipa noastră munceşte fără încetare." a declarat profesorul Yohan Payan.
"Nici o altă intervenție chirurgicală nu a fost planificată", au spus doctorii. "La scurt timp după coliziune, Schumacher a fost abordat, dar el nu a răspuns la întrebări. Casca pe care o purta l-a ajutat, într-adevăr, însă nu în totalitate. Michael luptă pentru a rămîne în viaţă. Dacă nu ar fi purtat cască, după modul violent în care s-a lovit, nu ar mai fi fost aici acum." au continuat doctorii.
UPDATE 11:00 / 30 decembrie
Accidentul suferit de Michael Schumacher este mai grav decât părea la prima vedere. Spitalul CHU Grenoble, acolo unde multiplul fost campion mondial de Formula 1 a fost internat, a dat publicităţii un comunicat de presă în care anunţă că starea de sănătate a acestuia este gravă. "Domnul Schumacher a suferit un traumatism cranian grav şi era în comă când a ajuns la unitatea noastră, stare de sănătate care a necesitat imediat o intervenţie neurochirurgicală. Se află în continuare într-o situaţie critică", se arată în comunicatul emis de spital. Conform presei locale franceze, Schumacher ar fi suferit o hemoragie cerebrală, iar în urma acestei hemoragii medicii ar considera acum că fostul pilot se află în stare critică. Managerul lui Schumacher, Sabine Kehm, a confirmat comunicatul spitalului: "Starea lui de sănătate s-a înrăutăţit şi acum se consideră că viaţa lui este pusă în pericol", ar fi spus Kehm, conform ziarului francez Dauphine Libere.
Duminică, 29 decembrie 2013
Cel mai important mesaj: Viaţa lui Schumacher nu este în pericol!
Purtatorul de cuvant al lui Schumacher, Sabine Kehm a declarat pentru Bild: "Michael a căzut în timpul unei excursii la schi în Alpii francezi lovindu-se la cap. El a fost dus la spital unde i s-a acordat îngrijire medicală profesională."
Casca i-a salvat viața?
Potrivit rapoartelor initiale Schumacher s-ar fi lovit de o stâncă. Sabine Kehm: "Michael purta o cască de protecţie şi nu a fost singur." Schumi a fost însoțit pe pârtie de fiul său (14 ani).
Serviciul de salvamont a declarat duminica dupa-amiaza: "Accidentul a avut loc între orele 11.00 şi 11.15 la 2783 m altitudine la intersecția a două pante: Chamois (roșu) și Biche (albastru)."
Leziuni mai grave decât se asteptau!
La ora 11:53 Schumacher a zburat la spitalul din Albertville, Moutiers dar la ora 12.45 a fost mutat în clinica din Grenoble deoarece rănile sale au fost mai grave decât la prima vedere, în Spitalul Universitar din Grenoble făcându-i-se şi o scanare RMN a creierului.
Legea "Casca obligatorie"
Asociația Profesională a Chirurgilor (BDC) continuă o luptă lungă pentru introducerea unei legi privind obligativitatea căştii de protecţie pe pârtiile de schi din Germania. Directorul BDC, Jörg Ansorg a declarat: "Este timpul ca legea să devină realitate. Un accident de schi ar putea avea consecințe teribile, cum ar fi fracturi craniene sau hemoragie intracraniană. Casca este cel mai simplu mod de a reduce numărul de astfel de leziuni grave."
Ansorg continuă: "În fiecare sezon, aproximativ 43 000 de schiori germani se rănesc pe pistele din Germania sau străinătate atât de tare încât aceştia trebuie să fie aduşi într-o clinică. Mai mult de 3.000 dintre ei suferă leziuni severe la cap."
Dependenţă de viteză
Schumi a avut parte şi de alte accidente grave dar care nu l-au indepartat de pasiunile sale.
În 1999, a pierdut şansa de a câştiga titlul la piloţi la Formula 1. în Grand Prix-ul Marii Britanii, în virajul Stowe Corner, unde a ieşit în decor din cauza frânei-spate, alegându-se cu un picior rupt. În timpul absenței sale de 98 de zile, el a fost înlocuit de pilotul de rezervă, finlandezul Mika Salo. După șase curse şi-a făcut întoarcerea în Marele Premiu al Malaesiei, printr-un pole-position în calificări. Apoi și-a asumat rolul de-al doilea pilot, încercând să-l ajute pe coechipierul lui Eddie Irvine pentru a câștiga campionatul piloților pentru Ferrari. În ultima cursa a sezonului, Marele Premiu al Japoniei, Hakkinen a castigat al doilea titlu consecutiv. Schumacher spunea mai târziu că Häkkinen a fost adversarul pe care l-a respectat cel mai mult.
Schumacher este considerat dependent de viteză. După ce a terminat sezonul din 2006 de Formula 1, a schimbat volanul cu coarnele și a mers la cursele de motociclete. În februarie 2009, Michael Schumacher s-a prăbușit cu motocicleta în Spania, având afecţiuni serioase şi de lungă durată în zona gâtului.
După accidentul grav al fostului său coechipier, Felipe Massa, in calificarile pentru Marele Premiu al Ungariei, Schumacher a anunțat întoarcerea sa în Formula 1. Dar problemele de sănătate după accidentul de motocicletă i-au amânat planurile.
În 2010 avea să revină în Formula 1 pentru trei ani concurând pentru Mercedes GP.
CV MICHAEL SCHUMACHER
A concurat pentru Jordan, Benetton, Ferrari, Mercedes.
308 curse câştigând 91
7 titluri de campion (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Podiumuri 155
Puncte în carieră 1,566
Pole-position-uri 68
Vezi toata lista