Colectia Lingenfelter - ca si cum ai merge printre supermodele

Colecția Lingenfelter numără aproximativ 200 de automobile rare, unice și de epocă, adunate de-a lungul a 40 de ani de către proprietarul său Ken Lingenfelter.

 

 

Ken este un văr îndepărtat al legendarului pilot și inginer John Lingenfelter. Ken Lingenfelter a avut mijloacele și posibilitatea de a achiziționa în 2008 Lingenfelter Performance Engineering (o companie creata si construită de John), la cinci ani după moartea prematură a lui John (25 decembrie 2003 - 58 de ani) din cauza rănilor suferite în timpul unei curse-eveniment la Pomona, California la 27 octombrie 2002.

 

 

 

 

 

 

 


Vedetele colecției Lingenfelter: Duntov Mule Test Corvette 1954 și Lingenfelter Z01 Corvette 1993

Ambele mașini sunt semnificative pentru perspectiva lor istorică și nivelul lor de performanță. Duntov Corvette a fost un vehicul prototip (EX-87), cu un motor V-8 prototip. După o poveste mai lungă cu reproiectări ale motorului dintr-un 283 cid într-un CID 307 ale inginerului american de origine belgiana Zora Duntov împreună cu mecanicul si designer-ul de masini Smokey Yunick, după modificări la GM din care a luat naștere legendarul 30-30 Duntov Cam, în urma testelor finale motorul a fost despărțit de caroserie, ajungând în cutie în magazinul lui Yunick (cu documentație completă atașată la acesta). După moartea lui Smokey în 2001, soția sa a reunit din nou motorul și caroseria în 2003 iar în 2009, Lingenfelter a cumpărat vehiculul la o licitatie pentru 315.000 dolari. Astăzi este evaluat la peste 1 milion de dolari.
 

Duntov Mule Test Corvette 1954
Zora Duntov
smokey yunick


Despre 1993 Lingenfelter Corvette aflăm: "Acest Lingenfelter 1993 ZR1 Corvette este propulsat de un motor Lingenfelter 415 CID LT5. Aceasta Corvette a fost primul LPE ZR1 - kit complet cu acoperis, praguri laterale personalizate prezentând si logo-ul LPE. Motorul 415 CID produce peste 600 de cai putere."
 



Trecând rapid în revistă vasta colecție Lingenfelter, un alt vehicul se remarcă: Ford Fairlane 500 GT 1966. Numită "Ford Factory Lightweight", această "fiară pe roți" a fost una din cele doar 57 de exemplare fabricate cu un motor de 427 CID ce produce 425 CP. Capota si priza de aer sunt dintr-un singur corp de fibră de sticlă, iar interiorul și suspensia au fost modificate din fabrică pentru performanță. Acest Ford Fairlane ajunge de la 0 la 60 mph în mai putin de 6 secunde.

 

 

Sursa: autodebut.com

 

 

 

Vezi toata lista

Comentarii