Cine va plăti noua taxa auto?

În vederea calculului viitoarei taxe auto s-a constituit un grup de lucru la Ministerul Mediului din care fac parte mai multe instituţii ale statului cu responsabilităţi în domeniul protecţiei mediului, dar şi auto (RAR), precum şi producători din industria de profil şi chiar din societate civilă

La începutul anului, mai exact la 1 februarie 2017, românii scăpau de taxa auto considerată ilegală de către UE. Nu surprinde pe nimeni că înmatriculările vehiculelor de ocazie au crescut, poate puţin numărul de 350.000 de exemplare, față de cele 146.000 de maşini în 2016, fiind vorba de motoare Euro 2, Euro 3 și Euro 4. Astfel, Ministrul Mediului a anunțat introducerea unei noi taxe auto pentru a stopa creșterea vârstei medii a Parcului Auto din România. Cum era și normal, atât Asociaţia Constructorilor Auto din România (ACAROM) cât şi Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) consideră că este absolut necesară această măsură pentru limitarea importurile masive de maşini second-hand, care produc poluări excesive.
Chiar dacă nu există o dată oficială pentru introducerea acestei taxe, Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a spus că taxa nu va mai fi plătită o singură dată, la înmatriculare. Problema este importul mașinilor cu motoare cel mult Euro 4, pentru care se pregătește noua taxa, cele cu Euro 5 și Euro 6 ar urma să fie scutite.
"Să mai avem un pic de răbdare, pentru că emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie făcută din toate punctele de vedere legale și cu dezbatere din timp cu toți cei care sunt implicați, astfel încât să nu existe disfuncționalități în sistem din toate punctele de vedere," a concluzionat Gavrilescu.

Și ca o consecință a introducerii noii taxe, se estimează că până la finalul anului, vor fi înmatriculate 600.000 de mașini second-hand.
 

Vezi toata lista

Comentarii