Ford Mustang: senzații tari la super ofertă

Legendarul model atrage atenția, oferă performanță și adrenalină, totul într-un „pachet” la un preț imbatabil

Anul 2015 va rămâne unul de referință pentru Ford și fanii săi din întreaga Europă. Pentru prima dată de la lansarea Mustang-ului, constructorul american a ales să aducă și pe Bătrânul Continent legendara mașină. Și se pare că decizia a fost una excelentă, Ford reușind să vândă în Europa, conform datelor prezentate pe site-ul său, peste 8.000 de bucăți doar în prima jumătate a anului. Succesul noului Mustang s-a văzut și la nivel global, modelul fiind cea mai vândută mașină sport în prima jumătate a lui 2015, cu 76.124 de unități trimise către clienți.

Ford România a adus și la Craiova în luna septembrie noul Mustang, în cadrul unei campanii adresată angajaților săi de la fabrica din Bănie, o parte dintre ei având ocazia de a conduce mașina, sub îndrumarea unor instructori de la Napoca Rally Academy. La acțiune am participat și noi, acesta fiind unul din momentele memorabile ale anului trecut pentru echipa România pe Roți. Vă prezentăm impresiile noastre despre noul Ford Mustang, mașină care este deja disponibilă la vânzare și la dealerii Ford din România. 
 
Ambele versiuni prezente în Bănie
 
Ford a adus la Craiova ambele versiuni ale noului Mustang ce se vând și în Europa: cea cu motor EcoBoost de 2.3 litri, care produce puțin peste 300 de cai putere și vârful de gamă, cel cu motor V8 de 5 litri, care produce 413 de cai putere. Deși vremea plăcută de septembrie te îmbia să alegi versiunea decapotabilă cu motor EcoBoost, am preferat experiența totală a Mustang-ului și am ales inconfundabilul V8 american, versiunea coupe, „îmbrăcat” în galben. Și vă putem spune că a fost alegerea corectă. Din momentul în care te apropii de mașină îți dai seama cu cine ai de-a face. De la inscripția 5.0 de pe lateralul caroseriei, la etrierii Brembo, scaunele sport Recaro și până la simbolul GT din spate, totul emană sportivitate. Odată așezat la volan observi imediat dimensiunea „extra-long” a capotei, specifică unui muscle-car, dar treci repede peste acest detaliu pentru că urmează cu adevărat momentul culminant. Odată pornit motorul, „simfonia” începe, iar sângele unui pasionat de mașini începe să „fiarbă”. „Știu americanii să facă zgomot”, e prima concluzie și apoi vine și prima întrebare: „oare performanțele sunt la același nivel”? Pornim la drum ca să aflăm răspunsul. 
Devine aproape imediat evident că da. Ford Mustang GT „fuge” și o face bine de tot. Monstrul de sub capotă te ajută să faci aproape orice îți trece prin cap, e prezent la datorie în orice moment, la orice turație și e gata de fiecare dată să îți ofere mai mult. Nu trebuie decât să apeși ușor accelerația. E extrem de ușor să te lași dus de val, dar îți aduci aminte că ești pe drumurile publice și traficul te  îndeamnă să fii cuminte. Tot răul spre bine, pentru că descoperi o altă față a Mustang-ului, una la care probabil nu te-ai fi așteptat. Dacă tratezi pedala de accelerație cu blândețe, noul Mustang e extrem de facil de condus, cu nimic mai dificil decât o mașină de familie. 
Noul Mustang îți oferă câte ceva din ambele lumi. Ai la dispoziție și clasicul muscle-car american, cu a sa exuberanță și dorință de a atrage atenția, dar și mașina pe care te poți baza în aproape orice situație și o poți folosi zi de zi.  
 
Confort și dotări la nivel înalt
 
Confortul în noul Ford Mustang este și el la un nivel înalt. Versiunea pe care am testat-o vine cu scaune sport Recaro încălzite sau răcite în funcție de preferințe, tapițerie din piele, aer condiționat automat cu două zone, sistem audio special creat pentru acest model, servodirecție asistată electronic sau noul sistem infotainment SYNC 2 cu comandă vocală, dotat cu un display touchscreen de dimeniuni generoase. Posesorii noului model sunt răsfățați cu tot felul de sisteme care să le asigure un climat cât mai plăcut pe parcursul călătoriei, printre acestea numărându-se până și posibilitatea alegerii culorii iluminatului ambiental. Pasagerii de pe locurile din față vor avea parte de o călătorie plăcută indiferent de distanța acesteia, însă nu același lucru poate fi spus despre cele două locuri oferite în spate. Spațiul este unul destul de limitat, dar acest aspect este unul cât se poate de normal având în vedere că vorbim totuși despre un coupe sport. Surprinde plăcut și calitatea materialelor folosite, combinația de piele și inserții de aluminiu polișat, împreună cu design-ul reușit al instrumentarului de bord creând un ambient plăcut. Per total, având în vedere și prețul, aspect pe care îl vom trata ceva mai târziu, „pachetul” oferit de noul Mustang este unul impresionant.   
 
Ținuta de drum
 
Ținuta de drum este una bună și mașina este surprinzător de confortabilă având în vedere puterea și aspectul său. Se vede că Ford a pregătit modelul pentru Europa așa cum se cuvine, cu o suspensie modernă și o direcție precisă.  
Sistemul de direcție asistată electronic (EPAS) se reglează automat în funcție de unde este condusă mașina, în parcarea supermarketului sau pe autostradă iar celelalte sisteme de siguranță, printre care sistemul de control electronic al stabilității (ESC) sau controlul tracțiunii (TCS) vă oferă siguranță în cazul în care considerați că tracțiunea spate sau cei peste 400 de cai putere pe care îi aveți la dispoziție sunt puțin intimidante. Aveți de ales între patru moduri de condus: Normal, Sport Plus, Track și Snow/Wet, care ajustează reacția accelerației sau modifică parametrii suspensiei. Dacă știți să vă auto-evaluați așa cum se cuvine performanțele de șofer, astfel încât să nu vă depășiți propriile limite, mașina nu vă va oferi surprize neplăcute indiferent de cum alegeți să conduceți.
 
Preț absolut imbatabil
 
Și ajungem probabil și la cel mai mare atu al mașinii. Noul Ford Mustang are un preț de pornire în România de la 35.000 de euro cu TVA pentru varianta coupe cu motor de 2.3 litri și de la 40.000 de euro pentru versiunea GT, cu motorul V8 de 5 litri și transmisie manuală. Această din urmă versiune ajunge la 42.000 de euro cu TVA în cazul în care alegeți transmisia automată. Prețurile sunt de-a dreptul imbatabile dacă e să comparăm noul Mustang cu un model european cu performanțe și dotări similare. Practic, la acești bani, Mustang-ul nu are un rival european. Dacă ar fi să căutăm un dezavantaj acela ar fi că dacă alegeți versiunea GT, cu motorul de cinci litri, veți avea de plătit taxe mari statului român, însă pentru un pasionat efortul merită.    
Ținând cont de ceea ce oferă și mai ales de prețul de vânzare, noul Ford Mustang este o alternativă extrem de tentantă pentru iubitorii modelelor sport. Dacă îl alegeți veți avea parte de o mașină cu o istorie bogată, de senzații tari, adrenalină și cu siguranță veți atrage atenția, muscle-car-ul american fiind foarte greu de ignorat. Trebuie ținut însă cont că este aproape imposibil și nici nu este recomandat să vă bucurați de mașină la adevăratul ei potențial pe drumurile publice. Pentru experiența totală trebuie să aveți la dispoziție un circuit, iar din păcate la acest capitol România nu stă prea bine. 
Ford Mustang Craiova 1
Ford Mustang Craiova 10
Ford Mustang Craiova 11
Ford Mustang Craiova 12
Ford Mustang Craiova 13
Ford Mustang Craiova 14
Ford Mustang Craiova 15
Ford Mustang Craiova 16
Ford Mustang Craiova 17
Ford Mustang Craiova 18
Ford Mustang Craiova 19
Ford Mustang Craiova 2
Ford Mustang Craiova 20
Ford Mustang Craiova 21
Ford Mustang Craiova 22
Ford Mustang Craiova 23
Ford Mustang Craiova 24
Ford Mustang Craiova 25
Ford Mustang Craiova 26
Ford Mustang Craiova 27
Ford Mustang Craiova 28
Ford Mustang Craiova 29
Ford Mustang Craiova 3
Ford Mustang Craiova 30
Ford Mustang Craiova 31
Ford Mustang Craiova 32
Ford Mustang Craiova 33
Ford Mustang Craiova 34
Ford Mustang Craiova 35
Ford Mustang Craiova 36
Ford Mustang Craiova 37
Ford Mustang Craiova 38
Ford Mustang Craiova 39
Ford Mustang Craiova 4
Ford Mustang Craiova 40
Ford Mustang Craiova 41
Ford Mustang Craiova 42
Ford Mustang Craiova 43
Ford Mustang Craiova 44
Ford Mustang Craiova 45
Ford Mustang Craiova 46
Ford Mustang Craiova 47
Ford Mustang Craiova 48
Ford Mustang Craiova 49
Ford Mustang Craiova 5
Ford Mustang Craiova 50
Ford Mustang Craiova 52
Ford Mustang Craiova 54
Ford Mustang Craiova 6
Ford Mustang Craiova 7
Ford Mustang Craiova 8
Ford Mustang Craiova 9

Comentarii