Volvo pregăteşte maşina care îşi recunoaşte şoferul

Maşinile ar putea fi dotate cu un senzor care detectează cine se află la volan şi care va monitoriza starea şoferului sau cât de atent este acesta

Compania suedeză Volvo este hotărâtă să îşi atingă scopul, acela ca până în 2020 să elimine complet accidentele de circulaţie în care vor fi implicate modelele noi Volvo.
Pe lângă nenumăratele sisteme de siguranţă pe care le-a dezvoltat până în prezent, Volvo pregăteşte încă unul inovator. Producătorul suedez a montat în câteva vehicule de teste un senzor pe bord, care va fi capabil să monitorizeze unele aspecte legate de şofer, cum ar fi starea acestuia de oboseală, direcţia în care acesta se uită, cât de deschişi îi sunt ochii, care îi este poziţia capului sau poziţia corpului şi chiar să stabilească cine se află la volan. Cu ajutorul acestui senzor se pot dezvolta unele sisteme de siguranţă care detectează starea şoferului şi care ajustează diferiţi parametrii ai maşinii în funcţie de datele colectate de la şofer. Astfel, maşina ar putea rămâne de una singură pe aceeaşi bandă sau ar putea păstra distanţa faţă de maşina din faţă atunci când observă că şoferul nu este atent şi ar fi capabilă chiar să-l trezească pe şofer în cazul în care acesta adoarme. „Acest sistem va permite şoferului să se bazeze mai mult pe maşina sa”, a declarat Per Landfors, liderul de proiect pentru sistemele de asistenţă a şoferului de la Volvo.

Foloseşte razele infraroşii


Senzorul montat pe bord foloseşte câteva LED-uri de dimensiuni mici care iluminează şoferul cu raze infraroşii, ce nu sunt percepute de ochiul uman. De exemplu, monitorizând mişcarea ochilor şoferului, maşina ar putea ajusta luminile interioare şi exterioare, pentru ca acestea să lumineze în direcţia în care şoferul se uită, ceea ce ar duce actuala tehnologie a farurilor adaptive la un nou nivel. De asemenea, acelaşi senzor ar fi capabil să monitorizeze mai multe repere de pe faţa şoferului, graţie cărora maşina ar recunoaşte şoferul şi i-ar permite să ajusteze automat setările scaunului sau alţi parametri, conform preferinţelor acestuia. „Acest lucru s-ar putea face prin monitorizarea diferitelor puncte de pe faţa şoferului”, a mai spus Landfors, care a asigurat şi că: „este esenţial de ştiut că maşina nu salvează poze cu şoferul şi nici nu are o funcţie de supraveghere a şoferului”.
Analizarea stării şoferului, denumită Driver State Estimation, se poate dovedi o funcţie vitală pentru viitoarele maşini autonome, care vor trebui să fie capabile să stabilească singure dacă şoferul poate prelua funcţiile maşinii atunci când modul de conducere autonomă nu mai este în funcţiune.

 



Sursa: Volvo
 

Vezi toata lista

Comentarii