
Noul Mini a fost prezentat oficial, în cadrul unei ceremonii care a avut loc simultan la Los Angeles, Tokio şi în cadrul unui eveniment desfăşurat la fabrica mărcii din Oxford. Noul model păstrează design-ul clasic al maşinii britanice, dar este mai mare decât predecesorul său.
Mini 2014 este cu aproape 10 centimetri mai lung, cu 4.4 centimetri mai lat şi cu 7 milimetri mai înalt decât predecesorul său. De asemenea, ampatamentul este şi el mărit cu 4.2 centimetri, iar noile dimensiuni sunt 3.821 milimetri lungime, 1.727 milimetri lăţime şi 1.414 milimetri înălţime. Graţie acestor modificări, noul Mini oferă nu numai mai mult spaţiu la interior pentru pasageri, dar şi un portbagaj de 211 litri, cu 30 la sută mai mult decât vechiul model.
Trei motoare disponibile
Mini 2014 va fi disponibil la vânzare în trei versiuni de motorizare, toate cele trei motoare fiind turbo şi în acord cu norma de poluare EURO 6. Toate propulsoarele de pe Mini dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie. Acestea combină alimentarea turbo și tehnologii de control dinamic al alimentării cu aer (așa cum este VANOS și Valvetronic pentru benzină și turbină cu geometrie variabilă pentru diesel), cu injecţia directă de combustibil. Modelul de bază va veni propulsat de un motor în 3 cilindri de 1.5 litri şi 134 de cai putere, ceea ce asigură maşinii un consum de 4.4 litri la suta de kilometri. Va mai fi disponibil un motor diesel de 1.5 litri care va produce 114 cai putere şi va avea un consum de 3.5 litri la suta de kilometri.
În ceea ce priveşte modelul Cooper S, acesta va fi propulsat de un motor pe benzină de 2 litri, cu patru cilindri, care este capabil să dezvolte 189 de cai putere. Toate cele trei motoare vor trimite puterea punţii faţă cu ajutorul unei cutii de viteze manuală cu şase trepte, sau opţional, cu o cutie de viteze automată în şase trepte. Va fi disponibilă de asemenea şi o versiune sport a cutiei automate, care va oferi timpi mai scurţi la schimbarea vitezelor, iar aceasta se va face de pe volan, cu ajutorul manetelor.
Calitate superioară la interior
În ceea ce priveşte designul interior, acesta a fost şi el modificat, iar materialele sunt de mai bună calitate. Cadranele de bord pentru turaţie și viteză sunt completate de un ecran multifuncţional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Display-ul central cu un ecran de rezoluţie mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcţii (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcţiilor principale (navigaţie, radio, entertainment sau telefon) și o serie de 5 butoane favorite, programabile. Integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure. Alături de acestea se remarcă aplicaţiile speciale MINI, ca Mission Control, Dynamic Music și Driving Excitement sau MINIMALISM Analyser. Mai mult, sistemul este deschis dezvoltatorilor de aplicaţii pentru sistemele de operare Android și Apple, astfel încât utilizatorii pot beneficia constant de aplicaţii noi, chiar și după achiziţionarea mașinii.
De asemenea, clienţii pot beneficia de mai multe sisteme de asistenţă a şoferului şi de jante de 15 inch pe versiunile Cooper şi Cooper D şi de 16 până la 18 inch pe Cooper S.
Maşina care va fi oferită spre vânzare în primăvara anului viitor costă în Marea Britanie de la 15.300 de lire sterline, până la 18.650 de lire sterline pentru Cooper S.
Date tehnice
MINI Cooper S
4 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, VANOS și Valvetronic)
Capacite clindrică: 1998 cmc
Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm (300 Nm overboost)
Accelerație (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie automată: 6.7 secunde)
Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h),
Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4 litri) per 100 km
Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)
Norme emisii: EU6
MINI Cooper
3 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, VANOS și Valvetronic)
Capacite clindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm (230 Nm overboost)
Accelerație (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)
Norme emisii: EU6
MINI Cooper D
3 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, turbină cu geometrie variabilă)
Capacite clindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm
Accelerație (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)
Norme emisii: EU6
Consumul și emisiile sunt măsurate conform normelor EU și variază în funcție de echipare.
Dimensiuni exterioare:
lungime: 3821 mm (MINI Cooper S: 3850 mm)
lățime: 1727 mm
înălțime: 144 mm
ampatament: 2495 mm