Imagini în detaliu cu noul model au fost publicate înainte de lasarea oficială

Mercedes se pregătește în acest început de an pentru lansarea oficială a noului E-Class, eveniment programat să aibă loc pe 11 ianuarie, la Salonul Auto de la Detroit. Jurnaliștii germani de la auto-presse.de au luat-o însă înaintea constructorului german și au publicat un set de fotografii oficiale ale noului model.
Așa cum era de așteptat, design-ul noului Mercedes E-Class nu poate fi cosiderat o surpriză, acesta arătând ca un C-Class mai mare sau un S-Class mai mic. Noul E-Class este mai ușor și mai mare decât precedenta generație, cu 43 de mm mai lung și cu un ampatament mărit cu 65 de mm. Noul model impresionează și când vine vorba de aerodinamică, acesta având un coeficient aerodinamic de doar 0.23, de aici rezultând un consum mai mic și un nivel redus de zgomot la interior.
Motorizări noi
La lansare, noul Mercedes E-Class va fi oferit cu un nou motor diesel de 2 litri dezvoltat de constructorul german, propulsor ce va oferi 195 de cai putere. Acesta va fi instalat pe versiunea 220d și va avea un consum mixt de doar 3.9 litri/100 km. De asemenea, va fi disponibil și un propulsor turbo pe benzină de 2 litri, care se va regăsi în versiunea E200. După lansare, Mercedes va introduce în gamă mai multe motorizări pe benzină, cu puteri între 183 și 333 de cai putere, alte două motoare diesel de 150, respectiv 258 cai putere, dar și o versiune hibridă, E350e, compusă dintr-un motor pe benzină de 2 litri și un motor electric, care vor oferi împreună 279 cai putere. Toate motoarele vor fi dotate cu funcția start/stop.
Un computer pe patru roți
Tehnologia din noul Mercedes E-Class se anunță a fi spectaculoasă, jurnaliștii germani descriind mașina ca: „un computer aproape complet autonom, care se conduce”. Noul E-Class va dispune de Drive Pilot, Distronic (funcție care păstrează distanța față de alte mașini din trafic), asistență la virare și schimbarea benzii de circulație indiferent dacă drumul este marcat sau nu, Active Brake Assist (mașina frânează singură în caz de impact iminent, în cazul în care șoferul nu reacționează), Active Lane Keeping Assist sau Active Blind Spot Assist. Impresionant este și sistemul „Pre-Safe Impuls” care detectează o coliziune laterală iminentă și îi „împinge” pe pasageri mai departe de zona de impact cu ajutorul unui sistem similar cu un airbag, poziționat în lateralul scaunelor, care se umflă într-o fracțiune de secundă. Jurnaliștii germani mai scriu că cei de la Mercedes s-au gândit până și la auzul pasagerilor în caz de impact. Astfel, sistemul „Pre-Safe Sound”, bazat pe un reflex al urechii interne umane, denumit reflexul acustic, emite un sunet imediat cum detectează un impact iminent, acesta având drept rol pregătirea auzului ocupanților mașinii pentru sunetul produs de accident.
De asemenea, mașina poate fi parcată de la distanță, cu ajutorul unei aplicații și a unui smartphone și va beneficia, în premieră, de un touchpad pe volan, șoferul având posibilitatea să controleze sistemul de infotainment al mașinii cu ajutorul unor mișcări verticale sau orizontale, similare cu cele folosite în operarea unui smartphone.
Sursa: auto-presse.de, via worldcarfans.com
Vezi toata lista