Koenigsegg One:1, noul rege al vitezei

Compania suedeză a dat publicităţii primele fotografii şi detalii oficiale despre maşina care crează o nouă clasă de automobile: Megacar-ul

Ceea ce părea doar un vis a devenit realitate. Koenigsegg a dat publicităţii imagini şi detalii oficiale despre maşina care vrea să revoluţioneze industria auto şi care, conform producătorului suedez, lansează o nouă clasă de maşini, Megacar-ul.
Cifrele lui Koenigsegg One:1 sunt cu adevărat impresionante şi par aproape ireale. One:1 este prima maşină produsă în serie din lume cu un raport putere/greutate omologat oficial ca fiind 1/1. De asemenea, megacar-ul este primul din lume care are o putere omologată oficial de 1 Megawatt, adică 1.341 de cai putere, oferă 2G de aderenţă pe lateral în timpul virajelor şi 610 kilograme de forţă de apăsare aerodinamică. Şi chiar dacă Koenigsegg spune că: „viteza de top nu a fost o prioritate, maşina fiind una construită în primul rând pentru circuit”, One:1 îşi propune să devină cea mai rapidă maşină de serie din lume, suedezii anticipând că aceasta poate atinge: „mai mult de 440 km/h”.

Putere impresionantă

Noul megacar este propulsat de un motor V8 de 5 litri, construit integral din aluminiu, din care Koenigsegg a reuşit să „stoarcă” 1.341 de cai putere şi un cuplu maxim impresionant de 1.371 de Nm la 6.000 rpm. Motorul este capabil să utilizeze drept combustibil atât benzină normală, cât şi bio-combustibil E85, dar şi combustibil special conceput pentru curse.
Toată această putere este “încastrată” într-o caroserie care cântăreşte 1.341 de kilograme, situaţie care oferă lui One:1 cifra magică a raportului putere/greutate de 1/1. Greutatea este distribuită la fel ca la Agera R, adică 44 la sută pe puntea faţă şi 56 la sută pe cea spate. Puterea este transmisă roţilor cu ajutorul unei cutii de viteze cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte şi a unui diferenţial electronic, care asigură maşinii un sprint de la 0 la 400 km/h în aproximativ 20 de secunde. Sistemul de frânare a fost împrumutat de pe Agera R, aşa că One:1 foloseşte pentru roţile faţă discuri ceramice ventilate de 397mm, cu etrieri cu şase pistoane, în timp ce roţile din spate au discuri ceramice ventilate de 380mm, cu etrieri cu patru pistoane. Graţie acestor frâne, maşina are nevoie de 10 secunde pentru a frâna de la 400 km/h la 0 km/h şi de doar 28 de metri pentru a se opri complet de la 100 km/h. Koenigsegg a modificat şi suspensia triplex de pe puntea spate, graţie unor amortizoare active noi şi a arcurilor din carbon.
Maşina foloseşte jante din fibră de carbon, de 19 inch pe faţă şi 20 de inch pe spate şi cauciucuri stock Michelin Cup, care pot rula până la o viteză de 440 km/h. 
Koenigsegg va oferi detalii complete despre One:1 săptămâna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva, atunci când va prezenta oficial megacar-ul. Koenigsegg One:1 va fi construit într-o serie limitată de şase maşini, toate fiind deja vândute.

Date despre noul Koenigsegg One:1

-    prima maşină de serie din lume cu un raport putere/greutate omologat oficial ca fiind 1/1
-    prima maşină de serie din lume cu o putere omologată oficial de 1 Megawatt, adică 1.341 de cai putere
-    2G de aderenţă pe lateral în timpul virajelor
-    610 kilograme de forţă de apăsare aerodinamică
-    Şasiu cu gardă la sol activă şi amortizoare cu arcuri cu o rată variabilă a rigidităţii
-    Kit aero activ, cu flapsuri pe stânga şi pe dreapta, poziţionate sub splitter-ul faţă şi eleron spate acţionat hidraulic
-    Predictive Active Chassis şi Aero Track Mode controlate prin 3G şi GPS
-    Conexiune 3G pentru upgrade de software şi pentru stocarea de date ca telemetrie, performanţe sau timpul pe tur
-    Şasiu de carbon mai uşor cu 20 la sută graţie folosirii unor materiale noi
-    Scaune de curse din fibră de carbon şi spumă cu memorie


Sursa: Koenigsegg

koenigsegg one 1_03
koenigsegg one 1_04
koenigsegg one 1_05
koenigsegg one 1_06
koenigsegg one 1_07
koenigsegg one 1_08
koenigsegg one 1_09
koenigsegg one 1_10
koenigsegg one 1_11
Vezi toata lista

Comentarii