Tot mai multe companii producătoare de autovehicule sunt într-o adevărată cursă de a crea mașina complet autonomă. Nu toți sunt însă de acord cu această idee. În cadrul unui eveniment care s-a desfășurat la Centrul de Cercetare și Dezvoltare al Jaguar Land Rover (JLR), șeful acestui departament al grupului britanic, Wolfgang Epple, s-a arătat împotriva conceptului de mașină complet autonomă. „Noi nu îi considerăm pe clienții noștri drept o marfă. Nu vrem să construim un robot care să transporte marfa din punctul A în punctul B”, a fost declarația tranșantă a lui Epple. Acesta este de părere că oferind șoferilor posibilitatea de a prelua controlul asupra mașinii în orice moment le va permite acestora să cumpere un vehicul nou și să șofeze apelând la partea emoțională a ființei umane și nu strict la cea rațională: „oamenii vor să folosească partea «emoțională» a creierului și conducerea autonomă le răpește această experiență”. Epple mai consideră că, în cele din urmă, omul ar trebui să aibă ultima decizie și nu un computer: „mașini autonome foarte inteligente și sigure vor apărea pe piață. Vor avea abilități cognitive și vor lua decizii. Dar, în cele din urmă, tu, șoferul, trebuie să iei această decizie”.
Nu renunță la tehnologie
Chiar dacă Epple se declară împotriva mașinilor complet autonome, asta nu înseamnă că JLR va renunța la dezvoltarea de tehnologii care să ajute șoferul. Recent, Jaguar Land Rover a prezentat un prototip al unui Range Rover Sport care poate fi controlat de la distanță, cu ajutorul unui smarthpone. Aplicația pentru telefonul mobil permite dispozitivului să comunice cu mașina și să controleze direcția, accelerația și frâna. Această funcție ar permite șoferului să manevreze mașina din exteriorul acesteia în situații dificile, cum ar fi locurile strâmte de parcare sau traversarea unui teren extrem de accidentat. Sistemul funcționează în cazul în care șoferul merge pe lângă mașină, la viteze de până la 6 km/h.
Mai multă putere, mai mult cuplu, o culoare senzațioanală, 840CP, 100km în 2.3 seccunde, motor Hemi Demon V-8 de 6.2 litri, un “demon” nebun și confortabil în același timp