Doi foști ingineri de la Google au construit o nouă mașină autonomă

Spre deosebire de multitudinea de start-up-uri de automobile self-driving care se bazează pe taxiuri sau camioane autonome, Nuro se axează pe proiectarea unui vehicul complet diferit.

Compania Nuro a fost înființată de doi ingineri care au lucrat la Google pe proiectul de automobile autonome. Spre deosebire de multitudinea de start-up-uri de automobile self-driving care se bazează pe taxiuri sau camioane autonome, Nuro se axează pe proiectarea unui vehicul complet diferit.

Nuro se concentrează pe livrări, în general activități locale, de viteză redusă pentru distanțe scurte, precum comenzi alimentare, spălătorii de îmbrăcăminte etc. Şi momentul nu se putea mai potrivit, pe lângă evoluţiile tehnologiilor autonome și robotizării din domeniul auto, există și o explozie a comenzilor online.

Nuro adoptă o abordare diferită. Decât să modifice un crossover Lexus sau un Ford Focus pentru a căra niște simpli saci cu haine, inginerii au construit un un vehicul complet nou. Desigur, prototipul cu nume de cod "intern" Nuro R1 seamănă mai mult cu un prăjitor de pâine, asta ca să nu spunem că aduce foarte mult cu prototipurile originale "Firefly" de la Google, retrase în vara anului trecut.
 

Nuro


Pe acoperiș se află un suport pentru platforma ce include matricea de senzori a vehiculului, sistemul LIDAR, camerele de vederi și radarele. La interior lipsesc toate comenzile tradiționale, cum ar fi volan, pedale, schimbător, deoarece nu este prevăzut pentru un operator uman.

"Am construit software-ul de la zero. Există o mulțime de componente care sunt deja cunoscute și legate cu conducerea autonomă generală dar și unele lucruri care sunt puțin diferite", a declarat Dave Ferguson, co-fondator alături de Jiajun Zhu al companiei Nuro. "Am reușit să proiectăm acest vehicul de la zero, orientat spre acest transport fără pasageri, numai pentru mărfuri."

Ferguson și Zhu sunt doi ingineri foarte familiarizați cu domeniul auto autonom. Zhu a fost unul dintre inginerii fondatori ai echipei de conducere autonomă de la Google, în timp ce Ferguson a fost un programator de vârf al echipei. Ambii au părăsit Google în momentul în care șeful lor, Chris Urmson, a plecat pentru a-și face propria companie de conducere autonomă, Aurora.

Nuro a acumulat deja 92 milioane de dolari în două runde de strângere de fonduri și se află în discuții cu un număr de comercianți și furnizori pentru diferite parteneriate, însă, cel mai probabil Nuro va fi cumpărată curând de o companie ca Amazon.

 

Sursa: theverge.com

 

Vezi toata lista

Comentarii