
Modelul electric al celor de la BMW, i3, construit pe o structură din fibră de carbon, a obţinut doar patru stele la testele Euro NCAP. Organizaţia nu a acordat punctajul maxim după ce modelul a dezamăgit la mai multe capitole. Unul dintre ele a fost protecţia „slabă” pentru piept în teste mai severe la un impact lateral cu un stâlp. În plus, scaunele din faţă şi tetierele oferă „protecţie marginală” în cazul unui accident în care i3 este lovit din spate. De asemenea, Euro NCAP a criticat modelul şi pentru lipsa sistemului de avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă la scaunele din spate, dar şi pentru rezultatele slabe în testele privind protecţia pietonilor.
Nu toate merg însă rău pentru BMW i3. Conform Euro NCAP, i3 oferă protecţie bună în cazul impactului frontal şi a obţinut punctajul maxim la capitolul protecţiei pentru copii, atunci când modelul a fost dotat cu scaunele auto pentru copii recomandate de BMW. Acestea sunt de fapt şi singurele puncte pe care BMW le-a menţionat în comunicatul oficial oferit după aflarea rezultatelor, omiţând însă să menţioneze şi numărul de stele primite.
Alături de BMW i3, Euro NCAP a mai publicat astăzi şi rezultatele pentru alte zece modele. Au mai primit patru stele, la fel ca BMW i3, Mercedes Benz Citan Combi, Nissan Note, Volkswagen Transporter şi Ford Ecosport, în timp ce Euro NCAP a acordat punctajul maxim de cinci stele modelelor Mitsubishi Outlander PHEV, Ford Tourneo Connect, Mazda 3, Peugeot 308, Maserati Ghibli şi Infiniti Q50.