Audi şi Hyundai fac schimb de brevete pentru dezvoltarea tehnologiei de propulsie pe bază de celule de combustibil

Cele două companii intenţionează să obţină acces la componente care nu se află la dispoziţia concurenţei, de aceea, această înţelegere trebuie încă aprobată de autoritățile competente

În baza colaborării lor, ambii parteneri doresc să aducă mai rapid și mai eficient tehnologia pe bază de celule de combustibil la nivelul de maturitate necesar producţiei de serie. Audi şi Hyundai explorează, de asemenea, o colaborare mai amplă, în vederea dezvoltării acestei tehnologii sustenabile.

„Tehnologia pe bază de celule de combustibil este o formă de propulsie electrică sustenabilă care poate oferi multe beneficii, reprezentând, astfel, un avantaj cu mare potenţial în portofoliul nostru viitor de autovehicule premium cu emisii zero”, a declarat Peter Mertens, membru al Consiliului de Administraţie AUDI AG, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. „În acest sens, ne unim forţele cu parteneri puternici, precum Hyundai, pentru a accelera cercetarea şi dezvoltarea în acest domeniu. Colaborarea este cel mai inteligent mod prin care putem oferi inovaţie la costuri atractive, pentru ca această tehnologie sustenabilă să se impună.”

„Suntem încrezători că parteneriatul nostru cu Audi va demonstra comunității globale viziunea şi avantajele sistemului de propulsie cu tehnologie pe bază de celule de combustibil”, a spus Eui-sun Chung, Vicepreşedintele Hyundai Motor Company. „Această colaborare este încă un exemplu al implicării ferme a companiei Hyundai în crearea unui viitor sustenabil, care, totodată, va îmbunătăţi vieţile consumatorilor cu ajutorul autovehiculelor puse în mişcare de hidrogen. Este cea mai rapidă cale spre o lume fără emisii.”

Datorită autonomiei mari şi a timpului scurt necesar pentru alimentare, hidrogenul este o sursă atractivă de energie pentru viitorul mobilității electrice. Aceste aspecte vin în avantajul autovehiculelor mai mari, care, datorită designului lor, beneficiază în mod deosebit de avantajele de masă ale tehnologiei pe bază de celule de combustibil. Pentru asigurarea succesului pe piață a acestei tehnologii, alături de dezvoltările adiționale necesare sunt indispensabile și alte aspecte-cheie, precum producţia regenerativă de hidrogen şi crearea unei infrastructuri suficiente.

În cadrul Grupului Volkswagen, AUDI AG a preluat responsabilitatea dezvoltării tehnologiei pe bază de celule de combustibil și, în prezent, lucrează la a şasea generație a acestui sistem. Centrul Grupului pentru dezvoltarea tehnologiei pe bază de celule de combustibil se află în cadrul unității de producție din Neckarsulm. La începutul deceniului viitor, Audi va lansa, în serie redusă, primul său model de acest fel. Modelul, un SUV sport, va combina confortul premium al segmentului auto de talie mare, cu autonomia ridicată. Protocolul pentru schimbul de brevete încheiat cu Hyundai se îndreaptă deja spre următoarea etapă de dezvoltare, care urmărește o ofertă de volum mai mare.

Primul automobil Audi cu tehnologie pe bază de celule de combustibil din producția de serie va fi un SUV de talie mare, care va fi fabricat la începutul deceniului viitor în volum redus

Audi lucrează deja de 20 de ani la concepte tehnologice pe bază de celule de combustibil. Primul automobil de teste a fost modelul compact Audi A2H2 în 2004, urmat de Audi Q5 HFC în 2008. 2014 Audi A7 Sportback h-tron quattro a introdus sufixul „h-tron” pentru modelele cu pilă de combustie, unde „h” reprezintă elementul hidrogen. Prototipul Audi h-tron quattro prezentat în anul 2016 a demonstrat încă o dată competenţele mărcii în domeniul sistemelor cu tehnologie pe bază de celule de combustibil.


„Intenţia noastră este de a obţine structuri care să ne permită preţuri atractive, pentru a putea impune această formă de propulsie electrică sustenabilă”, Peter Mertens, membru al Consiliului de Administraţie Audi, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică

Vezi toata lista

Comentarii