Americanii laudă Dacia, „maşina cu origini sovietice”

Vânzările record ale Dacia i-au impresionat pe americanii de la New York Times

Vânzările record ale Dacia din acest an i-au uimit pe jurnaliştii americani de la New York Times. Conform cifrelor de vânzări la nivel european, Dacia a reuşit cea mai mare creştere a vânzărilor în Europa la nivel de marcă în primele 11 luni ale lui 2013, cu o creştere de 21.1 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Maşina care nu oferă senzaţii tari, cu origini sovietice, este cea mai hot din Europa. Poate fi maşina potrivită la momentul potrivit în Europa”, descriu americanii marca românească. „Pentru cineva care este obişnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, o Dacia ar fi îngrozitoare. Dar dacă ai nevoie să ajungi din punctul A în punctul B, are o tehnologie fiabilă şi simplă şi primeşti şi trei ani garanţie. Este tot ce ai nevoie”, este de părere Jens Schattner, un analist al companiei Macquarie.
Conform analizei celor de la New York Times, succesul Dacia reflectă situaţia inedită din piaţa auto a ultimilor ani. În timp ce mărcile low-cost, ca Dacia şi cele de lux au vânzări peste aşteptări, în segmentul de mijloc, vânzările au stagnat. „Oricine poate să spună că am fost avantajaţi de criza economică. Dar a fost o schimbare de atitudine în ceea ce priveşte achiziţia de maşini în Europa. Oamenii nu mai vor să cheltuiască mulţi bani pe o maşină”, a explicat Arnaud Deboeuf, cel care conduce la nivel global segmentul entry-level de la Renault.

„România ar putea deveni prea scumpă pentru Renault”

Articolul americanilor nu oferă însă numai aspecte pozitive. Aceştia sunt de părere că forţa de muncă din România ar putea deveni în curând prea scumpă pentru Renault. “O mare parte din reuşita Renault de a reduce costurile este aceea că modelele Dacia vândute în Europa de Vest nu sunt construite acolo. România, cu ale sale costuri reduse cu forţa de muncă, a fost beneficiara. Dar şi România ar putea deveni prea scumpă pentru Renault. În aprilie, compania i-a avertizat pe cei 10.000 de muncitori de la fabrica din România că va muta unele din locurile de muncă disponibile în Maroc dacă nu îşi vor modera cererile de creşteri salariale”, se mai arată în articolul New York Times. 

Sursa: New York Times
 

Vezi toata lista

Comentarii