100 de maşini Volvo autonome, „libere” prin Goteborg

Proiectul ambiţios al constructorului suedez va debuta în 2014

Volvo îşi propune pentru anul viitor un proiect extrem de ambiţios. Numai puţin de 100 de maşini Volvo autonome vor fi lăsate „libere” prin şi pe lângă oraşul suedez Goteborg, experimentul fiind un pas în plus în dezvoltarea maşinii autonome. Proiectul, intitulat „Drive Me - Self-driving cars for sustainable mobility” (n. r. Condu-mă – maşini care se conduc singure pentru o mobilitate sustenabilă), este o iniţiativă a Volvo, alături de Ministerul Transporturilor suedez, Parcul Ştiinţific Lindholmen, Agenţia de transport suedeză şi primăria oraşului Goteborg şi susţinută de guvernul suedez.
Concret, cele 100 de maşini autonome, care vor avea la bord 100 de clienţi Volvo, vor folosi aproximativ 50 de kilometri de drumuri selecţionate din interiorul şi din împrejurimile oraşului Goteborg. Aceste străzi sunt cele folosite în mod frecvent de navetişti şi includ condiţii de autostradă, trafic aglomerat şi cozi frecvente. „Vehiculele autonome sunt parte integrantă a maşinilor Volvo şi a viziunii guvernului suedez de a avea zero decese în accidente rutiere. Acest test pilot reprezintă un pas important spre atingerea acestui ţel”, a declarat Hakan Samuelsson, preşedintele Volvo. Compania suedeză se aşteaptă ca primele maşini autonome să fie vândute până în 2017.

Asistenţă pentru şofer


Conform celor de la Volvo, scopul maşinii autonome nu este acela de a elimina complet şofatul, ci acela de a oferi şoferului asistenţă şi de a-i permite acestuia să scape de situaţii des întâlnite în trafic, cum ar fi găsirea unui loc de parcare, sau rularea pe autostrăzi.
Sistemul celor de la Volvo include şi parcarea autonomă, care îi permite şoferului să părăsească maşina la intrarea în parcare, iar aceasta îşi caută apoi singură un loc de parcare vacant.
Autovehiculele din proiectul pilot “Drive Me” sunt definite ca maşini cu un nivel autonom ridicat, conform definiţiei oficiale date de Federal Highway Research Institute din Germania. În termeni practici, aceasta înseamnă că responsabilitatea conducerii este dată vehiculului, care este capabil să opereze toate funcţiile şofatului, la discreţia şoferului. Şoferul este aşteptat să fie disponibil pentru a prelua ocazional controlul, dar într-un timp suficient de mare pentru a permite tranziţia confortabilă între cele două moduri de conducere.

Recent, şi Nissan a testat un model Leaf autonom pe străzile publice din Japonia

 


 

Vezi toata lista

Comentarii